1. اجتماعی
  2. آمارهایی از انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان

کد خبر: 21998

آمارهایی از انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان

مطابق گفته خدابخش مرادی‌نافچی، رییس ستاد انتخابات استان زنجان میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ استان زنجان ۵۳ درصد برآورد شده است. وی البته تفکیکی از میزان مشارکت در انتخابات شوراها با ریاست جمهوری ارائه نکرده و ظاهرا این میزان میانگین انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در استان زنجان است.

به گزارش همدلی‌زنجان، این موضوع از وی سوال شده که تاکنون پاسخی به آن ارائه نکرده است. بر اساس شمارش آرای اخذ شده در استان زنجان، کل آرای ماخوذه  در استان زنجان ۴۳۵ هزار و ۵۹ رای عنوان شده است.  از مجموع آرای ماخوذه در استان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ۲۷۹ هزار و ۵۷۲ رای، محسن رضایی ۴۵ هزار و ۶۷۱ رای، عبدالناصر همتی ۳۸ هزار و ۳۹۱ رای و سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نیز ۱۷ هزار ۴۲۶ رای را به خود اختصاص دادند.

مجموع آرای چهار نامزد در استان زنجان ۳۸۱ هزار و ۶۱ رای بوده است. واجدین شرایط برای حضور در انتخابات ۸۰۲ هزار و ۷۳۶ نفر بوده اند. میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۴۷.۵ درصد بوده است. اگر میزان مشارکت انتخابات ریاست جمهوری ۵۳ درصد باشد در واقع ۵.۵ درصد نیز آرای باطله محسوب می شوند.

‏میزان مشارکت در ‎انتخابات سال ۹۶ برای استان زنجان ۷۵.۹۲ درصد بوده که این میزان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۳ درصد اعلام شده است. آرای حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در سال ۹۶ در استان ‎زنجان ۲۹۴ هزار و ۶۰۳ رای و در انتخابات ۱۴۰۰ به میزان ۲۷۹ هزار و ۵۷۲ رای بوده است.

این آمار گویای کاهش ۱۵ هزار رای از آرای سید ابراهیم رئیسی در استان زنجان است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 سال ۹۹ با چه رشد اقتصادی به پایان رسید؟
خبر قبلی
اگر سه رقیب رئیسی انصراف می دادند چالش بزرگی درست می شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آرای آقای رئیسی طی این دو دوره جالبه

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست