آیین رونمایی از سند ثبت جهانی فرش دستباف قلتوق زنجان برگزار شد

آیین رونمایی از سند ثبت جهانی فرش دستباف قلتوق زنجان با حضور معاون اقتصادی مرکز ملی فرش ایران ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان و جمعی از فعالان عرصه فرش استان برگزار شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ در این مراسم ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: در صنعت فرش جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیگیری صورت گرفته ۳ نشان جغرافیایی برای فرش‌های « بیدگینه، قلتوق و خمسه » به ثبت رسیده است، اضافه کرد: نشان جغرافیایی را به کالایی اختصاص می‌دهند که با جغرافیای آن منطقه مرتبط است که البته در مرحله بعدی ثبت جهانی این فرش‌ها مورد نظر است.

وی با بیان اینکه ۳ فرش به ثبت رسیده متناسب با فرهنگ و نشان جغرافیایی زنجان و دارای ویژگی‌های خاص به لحاظ فنی، طراحی، نقش و نوع بافت هستند، اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین کارهایی که در حوزه فرش باید انجام شود، عرضه آن در بازارهای جهانی است.

فغفوری گفت: در نظر داریم در کنار معرفی فرش‌های زنجان در دنیا، بازار فرش را رونق داده و با توجه به عوامل موثر در افزایش ارزش افزوده بتوانیم کاهش صادرات این کالا که از سال‌ها قبل آغاز شده را به جهش تبدیل کنیم.

معاون امور اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران در این مراسم گفت: توسعه صادرات، بازاریابی و تبلیغات صنعت فرش در چند سال گذشته مغفول مانده است و نتواتسته ایم آن گونه که باید در این حوزه فعالیت کنیم.

سید حسین گلستانی‌فرد با بیان اینکه ثبت سند جهانی برای مرکز ملی فرش ایران بسیار مهم است، افزود: برنامه تجاری سازی صنعت فرش با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه در حال تدوین است.

وی ایجاد پایانه صادراتی فرش را بسیار مهم و از دغدغه مسوولان این حوزه عنوان کرد و یادآورشد: این پایانه به زودی راه اندازی خواهد شد و برای این امر نیازمند همکاری فعالان حوزه فرش در زنجان هستیم چرا که این استان دارای پایانه صادراتی فرش است.

گلستانی فرد اظهار داشت: با اقدامات در دست طراحی و اجرا تلاش خواهیم کرد تا صنعت فرش را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: کارهای اداری ثبت جهانی فرش قلتوق زنجان نیز انجام شده است و تا سه ماه آینده این امر مهم محقق خواهد شد

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
امیدوارم با تثبیت کامل امنیت، تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو آغاز شود
خبر قبلی
معرفی ۴۲۲ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری زنجان برای اخذ وام
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست