رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان خبرداد:

اختصاص ۴۵ میلیارد تومان از اعتبارات استان زنجان به حوزه دانش بنیان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه یکی از دستاورد دولت سیزدهم در استان زنجان توجه عملیاتی به حوزه دانش بنیان بوده است، گفت: برای اولین بار ۱۰ درصد از اعتبارات استانی به شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ رامین میرزایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ۴۵ میلیارد توما اعتبار استانی برای حوزه دانش بنیان استان پیش بینی شده است، اظهار کرد: در راستای تاکیدات رهبری و شعار سال و رویکرد استاندار زنجان این اقدام مهم صورت گرفته است. از این ۴۵ میلیارد تومان، ۱۵  میلیارد تومان برای حمایت از حوزه دانش بنیان بخش کشاورزی، ۱۵ میلیارد تومان دانش بنیان صنعت، ۱۰ میلیارد  تومان بخش خدمات با تاکید بر حوزه  بازرگانی و گردشگری و  ۵ میلیارد تومان برای آموزش های فنی و حرفه ای اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه راهبری استقرار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد هم اکنون توسط استان زنجان انجام می شود، افزود: این مسئولیت مهم توسط استان زنجان در حال انجام است و زنجان متولی این کار در کشور شده است. فرماندهی ۳۰ سازمان مدیریت برنامه  ریزی کشور با زنجان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمینی استان زنجان در سال ۱۳۹۹ مصوب شده است، تاکید کرد: رئوس سند را در چهار موضوع جمع بندی کرده ایم که شامل اهداف بنیاد توسعه استان، نقش استان زنجان در تقسیم کار ملی و منطقه ای و چشم انداز توسعه استان زنجان است.

وی یادآور شد: نقش استان در تقسیم کار ملی یکی از اولویت های مهم محسوب می شود. در این راستا موضوع زیتون در کشور شامل تمامی مسائل آن به سه استان زنجان، قزوین و گیلان سپرده شده است. استان زنجان در سند به ۵ منطقه تقسیم شده که شامل طارم، خدابنده و ایجرود، ماهشنان، بخشی از شهرستان زنجان تا نیک پی، زنجان، ابهر و خرمدره می شود.

میرزایی با بیان اینکه شاخص تولید ناخالص داخلی استان زنجان طی سال ۹۵ به میزان ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: شاخص سرانه تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۳۱ میلیون تومان ارزش افزوده اس که به ازای هر نفر ۳۱ میلیون تومان تولید انجام می شود.  شاخص مزیت های نسبی و ارزش افزوده استان زنجان نیز در سه بخش مشخص شده است. در بخش کشاورزی استان زنجان رتبه ۲۲ کشور، صنعت ۱۶ و خدمات ۲۵ کشور است. یکی از اهداف سازمان ارتقای وضعیت بخش خدمات است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه توجه به تامین آب شرب روستایی و شهری یکی از اولویت های مهم استان است، خاطرنشان کرد:  تنش آب در روستاها مورد توجه جدی است و تامین کلاس درس برای دانش آموزان در برخی از نقاط شهر زنجان برنامه ریزی شده است.  در این راستا طی تفاهم نامه ای ساخت ۷۵۶ کلاس درس در دستور کار قرار دارد که در برنامه سه ساله است.

وی یکی از اقدامات شجاعانه دولت سیزدهم را فعالیت بر محور برنامه عنوان کرد و گفت: بودجه ریزی عملیاتی در دستور کار دولت است و به تبع آن به دنبال رشد واقعی اقتصادی در کشور هستیم. استان زنجان سهم رشد اقتصادی  در سال جاری دارد که ۴.۵ درصد آن توسط سرمایه گذاری و ۳.۵ درصد آن نیز توسط بهره وری باید محقق شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
یک مجموعه گردشگری در روستای شیت طارم افتتاح شد
خبر قبلی
نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک استان زنجان در حال برگزاری است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست