1. بین الملل
  2. اردوغان: ترکیه یک میدان جدید گازی کشف کرد

کد خبر: 21806

اردوغان: ترکیه یک میدان جدید گازی کشف کرد

“رجب طیب اردوغان” رییس جمهوری ترکیه از کشف یک میدان گازی جدید در دریای سیاه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان که در مراسم  افتتاح بندر “فیلیوس” و کلنگ زنی تاسیسات پردازش گاز طبیعی در “زونگولداک” سخن می گفت به مردم ترکیه مژده کشف یک میدان گازی جدید با میزان ذخائر ۱۳۵ میلیارد متر مکعب خبر داد.

رییس جمهوری ترکیه با اشاره با اینکه کشتی حفاری “فاتح” ترکیه در چاه نفتی آماسرا ۱ در میدان گازی “ساکاریا ” ۱۳۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی کشف کرده، افزود با کشف این میدان جدید گازی، میزان ذخایر گاز اکتشافی‌ ترکیه در دریای سیاه به ۵۴۰ میلیارد متر مکعب رسیده است.

اردوغان در آیین افتتاح بندر “فیلیوس” ترکیه// آناتولی

 

اردوغان تاکید کرد ” فعالیت‌های حفاری‌ این کشور در محدوده چاه آماسرا-۱ ادامه دارد و انشاء‌الله منتظر مژده‌های دیگر از این منطقه هستیم.”

او در ادامه گفت:” قصد داریم روند انتقال گاز طبیعی از دریا به خشکی را در ۳ مرحله انجام دهیم. اولین مرحله راه‌اندازی سیستم‌های تولید گاز طبیعی است که در بستر دریا ایجاد می‌شود. مرحله دوم راه‌اندازی تأسیساتی است که گاز طبیعی را در خشکی پردازش کرده و آن را برای استفاده آماده می‌کند. مرحله سوم خط لوله‌ای است که ارتباط بین سیستم در دریا و تاسیسات روی خشکی را فراهم می‌کند.”

او مژده داد از سال ۲۰۲۳  گاز از میدان ساکاریا به شبکه اصلی خود پمپاژ خواهد شد. او میدان گازی جدید را یک “نعمت بزرگ” برای کشور و مردم ترکیه توصیف کرد.

ترکیه در حال حاضر به واردات انرژی وابسته بوده و از طریق خط لوله از ۳ کشور ایران، آذربایجان و روسیه گاز طبیعی وارد می کند. ترکیه همچنین وارد کننده گاز مایع نیز است.

اردوغان همچنین از عبور ترکیه از بحران کرونا گفت و افزود صادرات این کشور در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ با رشدی ۳۸ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به رقم ۸۵ میلیارد دلار رسیده و چشم انداز صادرات ۲۰۰ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ کاملا در دسترس است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
طرح نمایندگان مجلس: تعیین زندان برای فیلم برداری از اعدام یا قطع عضو
خبر قبلی
مناظره حمله ها…!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست