استخراج بیت‌کوین در ایران احتمالا یک میلیارد دلار درآمد دارد

ایران ۴/۵ درصد از استخراج بیت‌کوین جهان را براساس آمار منتشر شده از سوی شرکت داده‌های بلاک‌چین Elliptic، به خود اختصاص داده است که طبق برآورد‌ها این میزان استخراج، یک میلیارد دلار درآمد برای کشور ایران به همراه دارد.

به گزارش پیوست، به نقل از دیکریپت، شرکت داده‌های بلاک‌چین Elliptic اخیرا مطالعه‌ای انجام داده که نشان می‌دهد ایران ۴/۵ درصد از کل استخراج بیت‌کوین جهان را به خود اختصاص داده است. Elliptic برآورد کرده است که براساس نرخ مصرف انرژی فعلی ایران، مزارع استخراج بیت‌کوین این کشور احتمالا حدود یک میلیارد دلار درآمد سالیانه دارند.

الیپتیک (Elliptic) برای برآورد دقیق‌تر به داده‌های مرکز گزینه‌های مالی جایگزین در دانشگاه کمبریج و بیانیه‌های شرکت دولتی تولید، توزیع و انتقال برق ایران (توانیر) نیز نگاهی انداخته است. توانیر مدعی است که ماینر‌های ایرانی MW 600 الکتریسیته مصرف می‌کنند. با این حال این شرکت اذعان دارد که تعیین دقیق این رقم بسیار سخت و دشوار است.

کمبریج آمار به تفکیک کشور خود را در ماه آوریل ۲۰۲۰ بروزرسانی کرد و میانگین سهم ایران از مصرف انرژی بیت‌کوین را ۳.۸۲ درصد تخمین زد. در آن زمان قیمت بیت‌کوین حدود ۷ هزار دلار بود؛ قدرت استخراج یا هش‌پاور (مقدار قدرت محاسباتی که به استخراج بیت‌کوین اختصاص یافته) از آن زمان با افزایش قیمت بیت‌کوین، رشد قابل توجهی داشته است.

این مطالعه همچنان تاکید دارد که بیت‌کوین به نوعی یک راه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا برای صادرات نفت ایران محسوب می‌شود. هرچه گاز کمتری از این کشور خارج شود یعنی انرژی ارزان‌تری برای ماینر‌ها وجود دارد که چشم‌انداز جذابی نه تنها برای ماینر‌های داخلی بلکه برای شرکت‌های استخراج چینی است که به دنبال فرار از محدودیت‌های چین هستند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تکذیب احتمال انصراف ابراهیم رئیسی به نفع کاندیداهای دیگر
خبر قبلی
استرداد شرکت ایران ترانسفو به دولت + فیلم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست