1. اجتماعی
  2. افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در زنجان

کد خبر: 22241

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبرداد:

افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به مهم ترین برنامه های هفته بهزیستی در استان زنجان، گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها که جنبه ملی دارد، افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در زنجان است.

به گزارش همدلی زنجان؛ محمد محمدی قیداری در نشست خبری ظهر امروز، با بیان اینکه اقدامات زیادی در راستای تحقق رسالت های بهزیستی استان انجام شده است، اظهار کرد: در هفته بهزیستی یکی از اقدامات دیگر افتتاح صندوق حمایت از اشتغال مددجویان در استان زنجان است.

وی به اقدامات بهزیستی در زمینه اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۹ برای ۶۷۲نفر که از این تعداد ۳۳۶نفر از افراد تحت پوشش در مناطق روستایی و ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق شهری اشتغال زایی صورت گرفته است. از این تعداد ۱۱۲نفر از طریق منابع CBR,گروه های همیار، مراکز غیردولتی ،پرداخت مشوق های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض و… به اشتغال رسیدند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در سال ۹۸، برای ۶۲۳ نفر مددجوی استان اشتغالزایی انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد  ۳۳۰ نفر مددجوی شهری و ۲۹۳ نفر از ساکنان در روستا بوده اند.همچنین ۵۸۳ نفر تسهیلات قرض الحسنه اشتغال دریافت نمودند و بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حق بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و جبران عدم کارآیی به افراد تحت پوشش جهت صیانت از شغل و تثبیت اشتغال های ایجاد شده پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی با توجه به شرایط جسمانی مددجویان مبلغی را به عنوان جبران عدم کارآیی به کارفرمایان می‌پردازد، خاطرنشان کرد: اگر مددجویی مشکل جسمانی دارد جهت جبران عدم کارایی اعتباری به کارفرما تزریق می‌شود. که در سال گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون تومان به واجدین شرایط پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تاکید بر اینکه در بهزیستی استان زنجان از ابتدای نهضت مسکن تا کنون ۲۶۴۲ واحد به مددجویان تحت پوشش واگذار شده است، گفت: بر اساس جزء ۲ بند چ ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور مددجویان تحت پوشش سازمان برای یکبار و در حد یک واحد مسکونی از پرداخت هزینه های انشعاباتی ( آب، برق، گاز، فاضلاب ) و صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری و دهیاری معاف هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸، ۱۱۹ واحد مسکن با مبلغ بیش از یک میلیارد تومان کمک بلاعوض به مددجویان تحت پوشش واگذار شده است، اظهار کرد: در سال ۹۹، ۱۷۰ واحد به افراد تحت پوشش و واجدین شرایط با مبلغ بیش از ۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان واگذار شده است.

محمدی یادآور شد: در خصوص جذب مشارکت های مردمی نقدی و غیر نقدی خیرین و توزیع در بین جامعه هدف نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان در قالب کمک های خدماتی و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی بوده و در سال ۹۹ این رقم به بیش از ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یکی از مسائل مهمی که در سال های اخیر پیگیری و به نتایج خوبی رسیده است را مناسب سازی فضاهای شهری عنوان کرد و گفت: متاسفانه همچنان شاهد ساخت ساختمان های عمومی بدون رعایت مناسب سازی برای معلولان هستیم.

وی یک چالش مهم در شهر زنجان را نبود گرمخانه عنوان کرد و گفت: ساخت گرمخانه وظیفه شهرداری است. امیدواریم شورای جدید شهر زنجان رویکرد اجتماعی داشته باشد.

گفتنی است به مناسبت هفته بهزیستی کارگاه توانمند سازی معتادین بهبود یافته در زنجان همزمان با افتتاح ۱۵ طرح اشتغالزایی در سراسر استان با حضور مدیرکل بهزیستی استان زنجان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان افتتاح شد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
برخورداری نخستین واحد صنعتی استان زنجان از پساب
خبر قبلی
نشانه‌های تغییر جهت در انتظارات تورمی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست