1. اجتماعی
  2. افتتاح مرکز اقامتی و بازتوانی “ترنم باران” در زنجان

کد خبر: 1546

افتتاح مرکز اقامتی و بازتوانی “ترنم باران” در زنجان

 

افتتاح مرکز اقامتی و بازتوانی “ترنم باران” در زنجان

 

همزمان با دومین روز از هفته بهزیستی دهمین مرکز اقامتی و بازتوانی ترنم باران با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

افتتاح مرکز اقامتی و بازتوانی ترنم باران

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی در ایین افتتاحیه اظهار کرد: مراکز اقامتی میان مدت توسط اشخاص حقوقی ، تشکل ها و سازمان های غیر دولتی در راستای اهداف سلامت و خدمات اجتماعی فعالیت می نمایند.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد به مرکزی اطلاق می شود که با هدف بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد تاسیس و فعالیت می نمایند.
وی با اشاره به نگهداری معتادین به مدت ۳۰ تا ۹۰ روز در این مراکز اظهار داشت: رویکرد اصلی این مراکز بر مشارکت گروه های همتا و خودیار متمرکز است و خدمات آن توسط معتادین بهبود یافته ارائه می شود. محمدی کمک به تحمل علائم محرومیت از مواد و سم زدایی بدون دارویی بیمار را از خدمات مراکز عنوان نمود و اظهار داشت: :برگزاری جلسات بهبودی ،برگزاری جلسات گروهی ،برگزاری جلسات خانواده و پیگیری و ادامه بهبودی پس از ترخیص از مراکز حداقل تا ۶ماه از دیگر خدماتی است که مراکز اقامت میان مدت به معتادین ارائه می نماید.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: بهزیستی استان زنجان و تعامل با دستگاه قضایی شرایطی را فراهم نموده تا با اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش و مقابله با اعتیاد قدم بر دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۶ نفر در این مراکز پذیرش و درمان گردیدند خاطر نشان کرد: بهزیستی با ایجاد مراکز مختلف و تشویق ورود تشکل‌های مردم‌نهاد در این حوزه و با آگاهی‌رسانی نقش ویژه‌ای در پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز دارد.
گفتنی است در حال حاضر بهزیستی استان زنجان دارای ۱۰ مرکز اقامی و بازتوانی را دارا است.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سطح زیر کشت پسته در استان زنجان به ۲۲۵ هکتار رسید
خبر قبلی
گروکشی مالی شرکت نصر اصفهان از پل سیدالشهداء !
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست