1. اخبار استان
  2. افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم زنجان و سکوت مسئولان

کد خبر: 15264

افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم زنجان و سکوت مسئولان

زینب زمانی-همدلی‌زنجان؛ مردم زنجان به متناسب با شرایط کشور، روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارند. بعد از جهش ارزی، تورم بالا، کاهش قدرت خرید و سایر مشکلات اقتصادی، حال با شیوع بیماری کرونا مواجه شده اند که این مواجه توام با گرانی مواد غذایی و تلاطم در بازار شده است.

کرونا اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده و با آمدنش به ایران مهم ترین عید باستانی کشور را تحت تاثیر خود قرار داد و مردم عملا عیدی را تجربه نکردند و در این شرایط خاص در خانه ماندن و تلاش کردن با انجام اقدامات بهداشتی و مراقبتی رویکرد پیشگیری را در دستور کار قرار داده و بر مشکلات حوزه سلامت و اقتصاد کشور بیشتر دامن نزنند.

با عبور از روزهای تعطیلات نوروز و آغاز روزهای ابتدایی اردیبهشت، مردم زنجان در گروه های مختلف اجتماعی مشکلات مختلفی را تجربه کردند. دولت نیز در حد مقدورات کمک هایی همچون تسهیلات یک میلین تومانی ارائه کرد. اما تمام این اقدامات با وضعیت متطلاطم بازار به کام مردم زنجان تلخ شده است.

اقلام مختلف همچون میوه، جبوبات، سزیجات و … روز به روز از یکدیگر سبقت می گیرند و مشخص نیست ساز و کار بازار چیست و چگونه تعیین می شود. این حجم از نوسان در بازار موجب نارضایتی عمومی زیادی شده و مسئولان استانی نیز پاسخگوی وضعیت فعلی نیستند.

از متولیان این حوزه در بخش خصوصی همچون اتاق اصناف گرفته تا متولیان دولتی همچون سازمان صمت سکوت کرده اند و ظاهرا از نظر مدیران این حوزه رخدادی غیرطبیعی در بازار به وقوع نپیوسته است.

با این حال شاهد نیستیم جلساتی همچون ستاد تنظیم بازار که در گذشته برگزار می شد نیز برگزار شود! این موضوع نیز یکی از مسائل عجیب این روزهای مدیریتی در استان زنجان است.

با توجه به این عمده افراد قرنطینه خانگی را در این ایام تجربه کرده اند و فرصتی برای گشت و گذار نداشتند زمینه افسردگی در برخی گروه های سنی وجود دارد. حال با افزایش فشار گرانی ها وضعیت روانی مردم زنجان نمی تواند حال و روز قابل تعریفی داشته باشد.

اما ظاهرا سرکوچه مسئولان ارشد استان نه تنها گرانی نرفته، افسردگی نرفته بلکه ساحل آرام است و طوفانی در خبر نیست…

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
برداشت ۵۶ هزار تن سیر از مزارع طارم آغاز شد
خبر قبلی
اوقات شرعی زنجان/ ۸ اردیبهشت ۹۹
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست