1. اخبار استان
  2. افزایش ۵۹درصدی تولید ناخالص داخلی زنجان

کد خبر: 32234

افزایش ۵۹درصدی تولید ناخالص داخلی زنجان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: تولید ناخالص داخلی این استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۸۷۳ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ماقبل آن، ‌ ۵۹ درصد رشد داشت.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ محمدرضا نادری با بیان این مطلب، اظهار کرد: استان زنجان در شاخص تولید ناخالص داخلی در جایگاه ۲۵ بین استان های کشور و در شاخص درآمد سرانه نیز در رتبه ۱۵ کشور قرار دارد. تولید ناخالص داخلی یا GDP یکی از مهمترین مفاهیم اقتصادی است که عمده‌ترین معیار مقایسه اقتصاد کشورها و مناطق مختلف محسوب می شود.

وی اظهار کرد: از مجموع ارزش افزوده بخش های مختلف اقتصادی استان در سال ۱۴۰۰، سهم بخش کشاورزی ۱۴ درصد، سهم بخش صنعت و معدن ۴۵ درصد و سهم بخش خدمات ۴۱ درصد بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: نرخ تورم سالانه این استان در آبان ماه امسال به ۴۴.۳ درصد رسید که ۶ دهم واحد از میانگین کشوری کمتر بوده و استان در این شاخص در رتبه نهم قرار گرفته است.

وی به فرآیند و ساز و کار محاسبه نرخ تورم اشاره کرد و گفت: برای محاسبه نرخ تورم از اطلاعات جمع آوری شده از قیمت قلم کالا و خدمت در قالب ۱۲ گروه اصلی از طریق اجرای طرح های شاخص قیمت مصرف کننده شهری، روستایی و اجاره بها استفاده می شود.

نادری افزود: اطلاعات جمع آوری شده توسط مرکز آمار ایران مورد بررسی و محاسبه قرار می گیرد و در نهایت نرخ تورم استان با توجه به ضریب اهمیت کالاها و خدمات در استان در قالب ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه محاسبه و اعلام می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهردار محبوب
خبر قبلی
امدادرسانی به ۲۲ گرفتار در برف و کولاک جاده‌ای زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست