امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فناوری اطلاعات و استانداری زنجان

تفاهم نامه همکاری میان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و استاندار زنجان با هدف حمایت از توسعه خدمات دولت الکترونیک در استان امضا شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ به نقل از صدا و سیما، در این تفاهم نامه که به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات ایران و با حضور آقای محمد خوانساری رئیس این سازمان و محسن افشارچی استاندار زنجان امضا شد مقرر شد از توان و ظرفیت استان برای پیشبرد برنامه‌های سازمان فناوری اطلاعات استفاده شود.

بر همین اساس حمایت از توسعه خدمات دولت الکترونیک در سطح استان، ارائه خدمات الکترونیک ملی و محلی دستگاه‌های اجرایی در قالب پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، بهره گیری از توان شرکت‌های مستقر در استان برای توسعه سکو‌های نرم‌افزاری حوزه دولت الکترونیک، حمایت از راه‌اندازی مرکز داده استان زنجان و توسعه خدمات امنیت سایبری و ارائه خدمات عمومی بر بستر پیام‌رسان بومی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه، سازمان فناوری اطلاعات ایران متعهد شد خدمات الکترونیک محلی دستگاه‌های اجرایی استان زنجان نظیر خدمات الکترونیک شهرداری‌ها را به سامانه پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در قالب احراز هویت و ورود یکپارچه متصل کند.

حمایت از پیشبرد طرح پنجره واحد مدیریت زمین در استان، حمایت از پیشبرد طرح SDI در حوزه دستگاه‌های خدمات‌رسان، حمایت از توان شرکت‌های مستقر در استان برای توسعه سکو‌های نرم‌افزاری حوزه دولت الکترونیک، حمایت از راه اندازی مرکز داده استان زنجان و حمایت و تسریع در صدور مجوز‌ها و گواهینامه‌های صادره از سوی سازمان از دیگر تعهدات سازمان فناوری اطلاعات در این تفاهم نامه است.

همچنین مقرر شد سازمان فناوری اطلاعات ایران، خدمات امنیت سایبری را به واسطه حمایت و تقویت مرکز آپای دانشگاه زنجان توسعه دهد و به پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی استان از محل اختیارات در اختیار سازمان کمک و خدمات دولت الکترونیک در سطح ملی و استانی را استاندارد سازی کند و پایلوت سایر خدمات و طرح‌های مشترک به تناسب ظرفیت استان زنجان را انجام دهد.

بر اساس این تفاهم نامه استانداری زنجان نیز متعهد شد فضای لازم را برای راه اندازی مرکز داده استان تامین کند و در توسعه سامانه ملی مجوز‌های کشور و همچنین توسعه طرح‌های پنجره واحد مدیریت زمین و اس دی آی در استان زنجان مشارکت کند.

معرفی شرکت‌های توانمند مستقر در استان برای توسعه سکو‌های نرم‌افزاری حوزه دولت الکترونیک و تامین زیرساخت و پهنای باند لازم برای توسعه خدمات دولت الکترونیک از دیگر تعهدات استانداری زنجان در این تفاهم نامه است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کشف ۴۲ راس احشام سرقتی و دستگیری سارق در شهرستان سلطانیه
خبر قبلی
چطور بحران اوکراین را تمام کنیم؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست