1. اجتماعی
  2. انتصابات مسئله دار در استان زنجان

کد خبر: 15803

انتصابات مسئله دار در استان زنجان

احمد اسدی-همدلی‌زنجان؛ استان زنجان در سال های اخیر فراز و فرود مدیریتی زیادی را تجربه کرد و رخدادهای تلخ و ناگواری را پشت سرگذاشت که داغی بر برگ های تاریخ مردمان نجیبی است که مورد بی مهری دولتمردان قرار گرفتند. هرچند خود نیز در این فرایند مقصر بودند.

در جامعه ای که ظاهرا همه چیز بده و بستان و رابطه و تمام تحرکات مبتنی بر نگرش هاس سنتی و منسوخ است، رسانه ها نیز کارکرد واقعی خود را از دست داده اند، امروز پیج های شخصی که تولیدمحتوای سرگرمی دارند از رسانه هایی که تولید محتوای تحلیلی دارند، مخاطب بیشتری دارند!

در این جامعه ظهور و معرفی نمایندگانی که بازداشت می شوند، اعضای شورایی که بازداشت می شوند، مدیران دستگاه های دولتی که بازداشت می شوند، نباید خیلی عجیب و غیرقابل باور باشد! اگر بی پرده سخن بگوییم حاصل انتخاب مردم، نمایندگان و اعضای شورای شهری است که امروز موجب سرافکندگی جامعه ما شده‌اند.

نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امروز استان زنجان بیش از هر زمان دیگری در انفعال هستند، انفعالی که در شرایط فشار اقتصادی شاید قابل توجیه است! اینکه دیگر کسی دنبال آب شدن برای روشن کردن جامعه نیست و عموما نخبگان دنبال نانی هستند تا در جامعه ای که قدر نخبگانش را نمی داند، حداقل گرسنه نمانند.

در این وانفسا اما نمایندگانی که با هزینه های سنگین، لابی های زیاد و… نام نمایندگی را یدک کشیدند، شروع کردند به مهره چینی نفرات نزدیک خود در دستگاه های مختلف و کار و کار و کار برای…؟ خود!  امروز حضور برخی مدیران در دستگاه های دولتی با واسطه نمایندگان در استان زنجان بوده است.

در دولتی که ضعیف بود، پول نداشت، از همه طرف تحت فشار بود، ساختارهای دولتی ناقص و بدنه ناهمراه و فربه کم تحرک، هزاران مشکل ریز و درشت موجب شد وضعیت آشفته فعلی ظهور و بروز یابد. شرایطی که برخی اصلاح طلبان را مجبور کرد تا اظهار نظر کنند که دولت روحانی برایند جریان اصلاح طلبی نیست و این دولت اصلا اصلاح طلب نیست.

فارغ از درستی و یا اشتباه بودن این روایات، آنچه دولت فعلی بر سر زنجان آورد شاید به زودی فراموش نشود. حضور زنجانی ها در هسته اصلی تصمیمات دولت حسن روحانی عملا برای توسعه زنجان تاثیرگذاری مثبتی نداشت. بعد از رفتن جمشید انصاری از زنجان، شنیده شد برخی پست های مدیرکلی خرید و فروش می شد و بده و بستان برای تعیین مدیران کل توسط دولتی ها و نمایندگان به ظاهر مردمی زنجیره تکمیل شده یاقت!

حال با گذشت سال های زیاد، شاهدیم که دو نماینده از استان، چندین غضو شورا در شهر زنجان و چندین مدیر استانی بازداشت شده اند و مردمی که در شوک قرار دارند.

برای اینکه تجربه شوک دیگری را حداقل زود تجربه نکنیم، مطالعه کنیم، به شایستگی رای دهیم، به رسانه های دلسوز و تحلیل های علمی و کارشناسی گوش فرادهیم و تصمیم درست بگیریم…

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رهایی مادر از قصاص با بخشش فرزندان در زنجان
خبر قبلی
 آخرین تصویر از نقدینگی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست