1. اخبار استان
  2. انتقال دامداران از شهر آببر نیازمند اختصاص زمین است

کد خبر: 19212

انتقال دامداران از شهر آببر نیازمند اختصاص زمین است

شهردار آببر در خصوص مشکلات برخی از ساکنین این شهر بابت نگهداری احشام در محلات این شهر، گفت: انتقال دامداران از شهر آببر نیازمند اختصاص زمین است.

حجت الله شعبانی در گفت و گو با همدلی‌زنجان، با بیان اینکه با حضور این دامداری ها بیشترین آسیب به تاسیسات شهری وارد شده است، اظهار کرد: متولیان مربوطه باید دامداری ها را ساماندهی کنند. در این خصوص متولی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی هستند و تلاش های انجام شده تاکنون منجر به نتیجه نشده است.

وی با بیان اینکه انتقال این دامداری ها نیازمند ارائه زمین برای این افراد در خارج از شهر است، افزود: شهرداری آببر زمینی برای ارائه در خارج از شهر ندارد و متولی آن نیز نیست. متولی زمین در خارج از شهر راه و شهرسازی و منابع طبیعی هستند و شهرداری می تواند در تامین ماشین آلات و عضو کمیته نقش آفرینی کند.

شهردار آببر  در پاسخ به این سوال که این شهر طرح جامع و تفصیلی دارد یا خیر و چگونه این چالش در شهر آببر ایجاد شده است، پاسخ داد: طرح جامع و تفصیلی در سال ۹۲ ابلاغ شده این دامداری ها قبل از آن بوده است. متاسفانه موضوع حضور دامداران در طرح جامع دیده نشده است. فقط گفته شده که دامداری در ضلع شمالی بوده و باید منتقل شود اما جزئیات آن مشخص نشده است.

وی تاکید کرد: شهرداری خواستار تعامل ب دستکاه های متولی است. جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکل شده و فرماندار طارم به عنوان مسئول کمیته و اعضای کمیته نیز با حضور دستگاه های متولی مشخص شده‌اند. زمین مورد نیز مکان یابی شده اما واگذاری زمین برعهده شهرداری نیست.

شعبانی با بیان اینکه اینجا منطقه مناسب شهری، محلی برای حضور دامداران شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه رهگذاران دچار مشکل هستند و مشکلات بهداشتی و امنیتی برای ساکنان ایجاد شده است.

شهردار آببر گفت: با تمام توان برای کمک برای برطرف شدن مشکل در صحنه هستیم. دامداران فعالیت اقتصادی داشته و اشتغالزایی دارند. نمی توان با ایجاد محدودیت و برخورد قهری مشکلات جدید ایجاد کرد باید با همکاری وضعیت فعلی ساماندهی شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نیاز به نظرخواهی از مردم برای تخریب المان میدان ۱۵ خرداد نبود
خبر قبلی
۱۸۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان زنجان بستری هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست