1. اخبار استان
  2. انجام یک هزار و ۵۳ مفاصا حساب برای موقوفات زنجان

کد خبر: 9605

انجام یک هزار و ۵۳ مفاصا حساب برای موقوفات زنجان

بررسی اسناد درآمد و هزینه یک موقوفه یا بقعه متبرکه و تطبیق درآمد آن با مصارف و هزینه‌های انجام شده از جمله نیت واقف، منجر به صدور مفاصا حساب می‌شود.

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از انجام یک هزار و ۵۳ مفاصا حساب برای موقوفات زنجان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این اقدام صورت گرفته ۱۲۸ میلیارد ریال است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ غلامرضا نظری اظهار کرد: اداره تحقیق و حسابرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در اطلاعیه‌ای مهلت ارائه مستندات برای دریافت مفاصاحساب برای موقوفات غیر متصرفی ۱۵ خرداد امسال است.
رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه از مدارک مورد نیاز برای انجام مفاصا حساب ارائه تصویر وقف‌نامه، بودجه مصوب، صورت‌حساب‌های بانکی، حکم تولیت، اسناد هزینه و درآمد سال مورد نظر، اضافه کرد: مبنای محاسبه حقوق اوقافی (حق‌التولیه و حق‌النظاره) بر اساس عواید وصولی موقوفه است.
وی تصریح کرد: بررسی عواید حاصله موقوفات باید بر اساس مستندات واقعی از جمله بودجه، قراردادهای تنظیمی، پیمان‌ها و احکام قانونی که از طرف مراجع ذیصلاح صادر می‌شود، صورت گیرد.
نظری در ادامه از صدور یک هزار و ۵۳ مفاصا حساب برای موقوفات استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این مفاصا حساب‌ها ۱۲۸ میلیارد برآورد شده است.
رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از صدور قراری نظری وقفیت و گواهی مصرف برای ۲۹ مورد از موقوفات و نیات واقفان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸ مورد در زنجان، یک مورد در ماهنشان، سه مورد در ایجرود، ۱۱ مورد در ابهر، چهار مورد در طارم ثبت شده است.
وی تصریح کرد: این اقدامات در راستای اثبات وقفیت و تعیین نیات واقف و دفاع از حقوق موقوفه انجام و در این راستا عمل به وقف نیز مستحکم می‌شود.

نظری ادامه داد: بررسی اسناد درآمد و هزینه یک موقوفه یا بقعه متبرکه و تطبیق درآمد آن با مصارف و هزینه‌های انجام شده از جمله نیت واقف، منجر به صدور مفاصا حساب می‌شود.

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اجرا و عمل امینانه نیت واقفین یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است، اضافه کرد: بر همین اساس اوقاف در نظر دارد که نیات واقفان در قالب عواید موقوفات را هزینه و اجرای امینانه کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مردان نمکی زنجان در دل خانه ذوالفقاری
خبر قبلی
خسارت ۶۲۷ میلیارد تومانی سرمازدگی با محصولات باغی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست