1. اخبار استان
  2.  بازار برای حرفه ای ها هم درس جدیدی دارد!

کد خبر: 15453

 بازار برای حرفه ای ها هم درس جدیدی دارد!

خبر رسیده امروز یک سری از معامله گران حقیقی نه چندان خوشنام بازار که سابقه گیر کردن در سهام بانک صادرات را داشته اند به همراه دوستان بدنام تر از خودشان، اقدام به عرضه تمامی پورتفوی کد حقیقی و حقوقی کرده اند و در فضای مجازی هم شایعه کرده اند که ۱۰۰۰ میلیارد تومان نقد کرده اند.

چند نکته در این خصوص وجود دارد:

۱. یادمان باشد غرق در شخصیت افراد نشویم. همه معامله گران بزرگ دنیا اشتباه می کنند، این دوست عزیزمان قبلا در سهام بانک صادرات گیر کرده بودند و پیش بینیشان اشتباه از آب در آمده بود! بنابراین قبل از پرداختن به صحبتهای ایشان یادمان باشد هر فردی در هر لحظه ممکن است مرتکب اشتباه شود.

۲. قبلا عرض کردم جنس بازار این روزها برای همه حتی قدیمیها و حرفه ای ها ناشناخته است و چون تجربه ی مشابهی وجود ندارد ، معامله گران با روشهای قدیمی بازار را تحلیل می کنند. بنابراین چندین بار حرف از حباب شده و هر بار شاخص بالاتر رفته است وتحلیلها غلط از آب درآمده است.

۳. سیل نقدینگی بعد از بورس کجا می تواند برود؟ هیچ کسب و کار و بازاری توان جدب نقدینگی را ندارد. حتی ۱۰۰۰،میلیارد فروش خللی در بازار ایجاد نمی کند.

۴. خروج پول از بازار بورس، به معنای شکست دولت در فروش etf ها و شکست فروش سهام عدالت و در واقع شکست شعار دولت در توسعه بورس محوریِ اقتصاد خواهد بود. به زودی دولت واکنش نشان،خواهد داد.

۵. به نظر من اگر مدت زمان کل دولت یازدهم را در نظر بگیریم بورس ما تا الان حدود ۴۰ درصد مسیر را پیموده و تا ۱.۵ سال آینده خود را به محدوده ۲.۵ میلیون واحد خواهد رساند.

۶. بازار تا حالا درسهای زیادی را به قیمتِ از هم پاشیده شدن زندگی افراد به انها آموخته است، بازار پر است از حرفه ای هایی که با یک تصمیم سرمایه خود را از دست داده اند.
به زودی بورس ، آنهایی را که خود را زرنگ نامیده اند را جا خواهد گذاشت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پراید ۹۰ میلیونی را سوار می‌شوید یا روی دیوار قاب می‌کنید؟
خبر قبلی
ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی شهر زنجان تدوین می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست