یکی از موضوعات که همواره شهروندان زنجانی از آن گلایه داشته و دارند بروکراسی شدید و فرسایشی در شهرداری زنجان است. اینکه برای یک پروسه مشخص اداری باید روزها و ساعت ها معطل و در رفت آمد باشید.
به گزارش همدلیزنجان؛ در حوزه مدیریت منابع انسانی شهرداری زنجان بسیار فقیر است. نه از شایسته سالاری خبری است و نه از نظام صحیح جذب و بکارگیری تا نظام درست جبران خدمات و آموزش که این موارد موجب شده بهره وری در شهرداری بسیار وضعیت بدی داشته باشد.
مشاهدات میدانی در روزهای اخیر نشان می دهد در شهرداری منطقه۴ با اینکه این منطقه به تازگی صاحب شهردار شده! وضعیت اداری در طبقه دوم ساختمان منطقه شهرداری که دفتر شهردار و معاون شهرسازی و… در آن قرار دارد بسیار آشفته و بی نظم است.
اینکه حقوق کارمندان شهرداری به موقع پرداخت می شود، اقدام خوبی است. اینکه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به پرسنل شهرداری داده می شود، اقدام خوبی است. اما مدیریت منابع انسانی صرفا در بخش جبران خدمات خلاصه نمی شود! شایسته سالاری، بکارگیری نیروهای متعهد و آموزش موثر برای پرسنل شهرداری به ویژه در مناطق ضروری است.
مشاهده میدانی در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز ۲۳ آبان ماه از شهرداری منطقه۴ نشان می دهد که آبدارچی همزمان آبدارخانه، دفتر شهردار، امور عمومی و نبود معاون شهرسازی را مدیریت می کند! نه خبری از مسئول دفتر شهردار است و نه آبدارچی در آبدارخانه است! نه خبری از بازرسی و… است! دفتر شهردار شلوغ است و ارباب رجوع منتظرند!
قرار بود برخی امور در شهرداری به صورت هوشمند انجام شود! تمام امور دستی و سنتی و با پیچ و خمسنگین اداری است.