1. اخبار استان
  2. برپایی آئین نوروزگاه در ۸ نقطه استان زنجان

کد خبر: 14084

برپایی آئین نوروزگاه در ۸ نقطه استان زنجان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: آئین نوروزگاه در هشت نقطه استان زنجان در ایام نوروز برپا می شود. برپایی کلیه برنامه های نوروزی منوط به صدور مجوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ امیر ارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای ایام نوروز در هشت نقطه استان زنجان برپایی آئین نوروزگاه پیش بینی شده است .

وی به شهرستان هایی که در آن این آئین ها برگزار می شود اشاره کرد و افزود: ۶ شهرستان زنجان، خدابنده، ماهنشان، طارم، سلطانیه و ابهر امسال با آئین نوروزگاه به معرفی رسوم و آداب و سنن استان زنجان می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در خصوص محل برپایی این آئین، عنوان کرد: سه راهی سرخه دیزج طارم، مجموعه جهانی گنبد سلطانیه، غار کتله خور، ورودی شهر قیدار، محوطه موزه باستان شناسی ابهر، موزه رختشویخانه زنجان و موزه مردان نمکی و ذوالفقاری زنجان اماکنی است که جشن های نوروزگاه در ایام نوروز در آنها برگزار می شود.

امیر ارجمند در معرفی آئین نوروزگاه گفت: احیای آئین های سنتی نوروزی و معرفی بازی ها و موسیقی محلی از جمله اهداف این برنامه است. حضور عاشیق های بنام استان زنجان در این هشت نقطه و معرفی آداب و رسوم نوروزی استان زنجان از جمله این برنامه هاست.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اوقات شرعی زنجان/ ۱۱ اسفند ۹۸
خبر قبلی
پاسخ آزمایش دکتر شعوری به تهران ارسال شده است/ اطلاع رسانی در خصوص کرونا صادقانه است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست