بهره برداران زنجانی با توجه به ظرفیت پروانه چرای دام اقدام کنند

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بهره برداری از مراتع طبق سنوات گذشته بر اساس پروانه چرای دام صورت می گیرد و ضروری است تا بهره برداران با توجه به ظرفیت پروانه چرای دام اقدام کنند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ خلیل آقاجانلو با اشاره به این که بهره برداری از مراتع بر اساس پروانه چرا است، اظهار کرد: طبق سنوات گذشته افراد ذینفع شناسایی شده و پروانه چرا با در نظر گرفتن ظرفیت مرتع صادر می شود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از تخریب مراتع و عرصه های ملی، جوامع محلی ظرفیت چرای دام در مراتع را رعایت کنند.

 مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان این که در مناطق ییلاقی ورود و خروج دام کاملا کنترل می شود گفت: در مناطق روستایی نیز با کمک گزارشات مردمی و گشت هایی که در عرصه حضور دارند این امر رصد می شود.

این مقام مسئول به نقش اثر گذار دهیاران و شورای روستاها در کنترل چرای دام و ممانعت از ورود  دام مازاد به مراتع اشاره کرد و افزود: با تلاش همکاران در این اداره کل در صدد هستیم تا ساکنین مناطق مختلف را با دیگر ظرفیت های مراتع آشنا نماییم.

به گفته آقاجانلو مراتع علاوه بر تامین علوفه دام ها می تواند در حفظ آب و خاک، اکوتوریسم، و مسائل زیست محیطی، کشت گیاهان دارویی نقش موثرتری داشته باشد.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر به صورت آزمایشی و ترویجی کاشت گل محمدی به صورت دیم در زنجان آغاز شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در خصوص تقویت مراتع هم اشاره کرد و گفت: اصلاح و احیاء مراتع یکی از برنامه های محوری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در این راستا به شمار می آید.

آقاجانلو اظهار داشت: قرق، کودپاشی، بذر پاشی، و کپه کاری از جمله اقداماتی است که همه ساله و با اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی اجرا می شود.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: با توجه به بارندگی های خوب در طی سال های اخیر پوشش گیاهی در برخی از مراتع این استان مطلوب ارزیابی می شود.

آقاجانلو تاکید کرد: جوامع محلی که ذینفعان اصلی مراتع به شمار می آیند می توانند در حفظ این نعمات الهی و عرصه های ملی گامی موثر برداشته و از نابودی مراتع جلوگیری کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 اهمیت تفکیک زباله
خبر قبلی
تازه‌ترین اعترافات مادر کودک‌آزار مشهدی/ نوید از فرانسه دستور شکنجه بنیامین را داد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست