بیشترین حوادث در زمستان مربوط به وقوع برف و کولاک جاده‌هاست

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین حوادثی که در فصل زمستان با آن مواجه هستیم وقوع برف و کولاک و و در جاده زنجان به گیلوان و زنجان – تهم – چورزق است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ غفور آقاجانلو، به کد ۲ در هلال احمر اشاره و اظهار کرد: پرسنل این مجموعه علاوه بر پست سازمانی در کد ۲ عملیاتی تعریف شده اند و هنگام وقوع حادثه که هنگام فراخوان در هر حوزه ای در این کد وارد بخش عملیات امداد و نجات در کنار داوطلبان و اعضا می شوند.

وی سناریوی مانور دور میزی را، بر اساس هشدار نارنجی اعلام شده از سوی هواشناسی و ورود سامانه بارشی سنگین در مناطق کوهستانی تعریف کرد و ادامه داد: بارش سنگین در مسیر جاده تهم – چورزق اتفاق افتاده و افراد عبوری گزارش این شرایط را به مرکز EOC هلال احمر اطلاع داده اند که رانندگان و مسافران امکان ادامه مسیر را ندارند، در ادامه ریزش کوه در این مسیر ارتباطی اتفاق افتاده و در همین حین نیز مادر بارداری برای انتقال به بیمارستان نیازمند امدادرسانی در روستای ابراهیم آباد است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پاسخگوی اولیه پایگاه امداد و نجات کوهستان هلال احمر در سولی چای را برای امدادرسانی و ارزیابی اولیه اعزام می کنیم.  سپس فراخوان تیم واکنش سریع، تیم های جایگزین و پشتیبان در مرکز استان داده می شود. هماهنگی با راهداری و حمل و نقل جاده ای برای بازگشایی مسیر انجام می شود.

گفتنی است، هر کدام از دستگاه های اجرایی عضو مدیریت بحران حاضر در این جلسه اقدامات و برنامه های خود برای امدادرسانی و زمان رسیدن را تبیین کردند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آغاز رزمایش جهادگران فاطمی ۲ با حضور ۲۸۵ گروه جهادی در زنجان
خبر قبلی
 وضعیت هدررفت مواد غذایی در جهان چگونه است؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست