1. اخبار استان
  2. تحقق ۷۰ درصد بودجه در صدور پروانه ساختمانی شهر زنجان

کد خبر: 19584

تحقق ۷۰ درصد بودجه در صدور پروانه ساختمانی شهر زنجان

یکصد و سی و هفتمین جلسه فوق العاده و رسمی شورای اسلامی شهر زنجان برگزار شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ به نقل از شهرداری زنجان، حبیب یگانه شهردار زنجان در این جلسه طی سخنانی از تحقق ۷۰ درصد بودجه سالجاری در صدور پروانه ساختمانی خبر داد و اظهار داشت: درحال حاضر اعمال تخفیفات ۵۰ درصدی برای صدور پروانه طرح اقدام ملی مسکن و ۱۰۰ درصد در بافت های ناکارآمد داخل تراکم وسکونتگاه‌های غیر رسمی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تعریف کدهای درآمدی جدید در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، گفت: درخصوص تخلفات ساختمانی و احداث بنا موارد براساس ضوابط طرح تفصیلی پیش بینی شده است و مقررات ملی ساختمان نیز رعایت می شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه بعد از لایحه تعرفه های درآمدی، بودجه پیشنهادی بررسی خواهد شد، افزود:حذف و اضافه ردیف‌های درآمدی، شهروندان و سازندگان را دچار ابهام می‌کند و اگر عوارض و تعرفه‌ای در سال ۹۹ وجود داشته باشد و سال ۱۴۰۰ حذف کنیم، منطقی نخواهد بود.

یگانه با بیان اینکه شهرداری زمان کافی برای کار کارشناسی و تعرفه درآمدی صرف کرده است، گفت: در بحث تعرفه‌های درآمدی در بودجه امسال از ۵۵۰ میلیارد مصوب، ۱۶۰ میلیارد عوارض و سه درصد ارزش افزوده که معادل حدود ۹۰ میلیارد تومان بوده، اخذ شده است.

وی گفت: قرار بود ۳۰ درصد منابع در آمدی از ارزش افزوده اخذ شود و ۱۳۷ میلیارد تومان فروش زمین و تبصره سه ماده ۱۰۱ اصلاحی که این هم حدود ۲۵ درصد بودجه است و فاصله زیادی با تحقق هر یک از آن ها داریم.

شهردار زنجان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده طبق اعلام دولت گفت: اگر بخواهیم همه کدهای درآمدی را ۲۵ درصد افزایش دهیم بودجه صرفاً برای تأمین هزینه‌های جاری کافی خواهد بود.

یگانه با بیان اینکه در بودجه امسال ۲۴۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی و ۳۰۵ میلیارد تومان هزینه‌های جاری تعریف شده بود، ادامه داد: می‌توان گفت از کل بودجه ۸۵ درصد هزینه حقوق پرسنل است.

وی با اشاره به اینکه در لایحه پیشنهادی عوارض و بهای خدمات ۱۴۰۰ شاهد تولید انبوه مسکن در سطح شهر خواهیم بود، تصریح کرد: سال آینده فقط برای تکمیل پروژه سبزه میدان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم همچنین ارزش افزوده درآمد پوششی نبوده و فروش زمین هم قابل پیش بینی نیست.

شهردار زنجان با بیان اینکه امسال ۴۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: با آسفالت هر تن ۸۵۰ هزار تومان فعلی کار را انجام داده ایم و با این تورم در سال آینده با کاهش نسبی تامین آن رو به رو خواهیم شد.

یگانه با تاکید بر اینکه خواستار رونق ساخت و ساز در شهر هستیم، عنوان کرد: اولویت شهرداری اخذ مصوبات از کمیسیون ماده ۵ برای تسهیل در روند فعالیت سازندگان است.

وی با بیان اینکه اجرای زیر ساخت های شهر، فضای سبز و آسفالت هزینه‌های کلانی را بر شهرداری تحمیل می‌کند، ادامه داد: برای سال آینده اجرای ۸۰ هزار تن آسفالت را در برنامه پیش بینی کرده ایم.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آمار جان باختگان کرونایی استان زنجان به ۱۱۳۴ نفر رسید
خبر قبلی
شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست