تحقق ۱۳۵ میلیارد تومان از بودجه ۶ دوازدهم شهرداری زنجان

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری زنجان ۴۰۶ میلیارد تومان پیش بینی شده که تقریبا نیمی از آن جاری و نیمی عمرانی است، گفت: بودجه ۶ دوازدهم شهرداری زنجان ۲۰۳ میلیارد تومان بوده که ۱۳۵ میلیارد تومان از آن محقق شده است.

عباس راشاد در گفت و گو با همدلی‌‌زنجان” با اشاره به وضعیت بودجه شهرداری زنجان در سال جاری، اظهار کرد: سال گذشته بودجه مصوب شهرداری زنجان ۲۵۰ میلیارد تومان بود ولی تحقق آن به میزان ۲۸۵ میلیارد تومان بوده که بیش از بودجه مصوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بودجه شهرداری زنجان افزایش قابل توجهی نسبت به بودجه سال گذشته داشته است، افزود: بودجه شهرداری زنجان می تواند بیش از این بسته شود. ظرفیت های زیادی داریم که می تواند بکارگیری شود. این افزایش بودجه در بخش تعرفه های عوارض صورت گرفت.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به این اینکه در بودجه ۶ دوازدهم شهرداری زنحان کسری داشته و شرایط چگونه می شود، یادآور شد: عمده درآمدهای شهرداری در نیمه دوم سال محقق می شود و عمده هزینه ها نیز در نیمه نخست انجام می شود. به دلیل برخی قوانینی که مصوب می شود و تخفیفات اعمالی، غالب افراد در ماه های پایانی سال اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از بخش هایی که می تواند در تحقق و ایجاد درآمدهای شهرداری موثر باشد حوزه سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: پروژه های سرمایه گذاری که در سال های گذشته هدف گذاری شده در سال جاری و آتی باید نهایی شوند. آنگونه که ما مدنظر داشتیم پیش نرفته است. برخی زمین های شهرداری که می توانست بارگذاری کند تا موجب ایجاد کسب و کار و درآمد برای شهر شود که اهمیت به آن داده نشده است.

 

در حوزه سرمایه گذاری کوتاهی شده است

راشاد با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری کوتاهی شده است، افزود: اگر شهرداری در جذب سرمایه گذار مشکل دارد از اوراق مشارکت، سکوک و … می تواند استفاده کند. در بندی آوردیم هر سال می تواند درخواست چاپ اوراق مشارکت و سکوک بدهد. نباید حتما منتظر سرمایه گذار برای همه پروژه ها بود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در شهر زنجان می توان کسب و کار جدید و درآمد جدید کسب کرد، گفت: می توان با هم افزایی بین مسئولان مختلف مدیریتی شهری و سایر دستگاه ها این مهم را محقق کرد. با سیاست های معمول نمی توان به این مهم رسید باید با اعمال سیاست های جدید و با تسهیل قوانین و ارتباط موثر با مردم به این اهداف رسید.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری برای زمین های طرح ملی مسکن همکاری خوبی را داشت، افزود: انتظار می رود این تعامل در سطوح مختلف صورت گیرد تا شاهد اقدامات توسعه ای بهتری باشیم. یکی از مشکلات در ساخت زمین های آمادگاه تحت عنوان پروژه ارغوان نیازمند هم افزایی بهتر و بیشتری است.

 

مدیران در جنگ اقتصادی باید از فعالیت عادی خارج شوند

راشاد با بیان اینکه برخی از مسئولان در شرایط فعلی کشور از شرایط عادی خارج نشده اند، یادآور شد: در جنگ اقتصادی که وارد آن شدیم باید تمامی مدیران چه در بدنه شهرداری و چه خارج از آن، از مدیریتو فعالیت عادی خارج شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان خاطرنشان کرد: اگر مسئولان ارشد استانی هم افزایی خوبی داشته باشند بسیاری از مشکلات قابل برطرف شدن است. چرا باید زمینی که سال های بلاتکلیف مانده برای توسعه شهر بکارگیری نشود. زمین بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان(زمین های منتصب و معروف به عباس خان) تا کنون حل نشده است.

وی با بیان اینکه مساحت این زمین ها ۳.۷ هکتار زمین است، اظهار کرد: از این میزان ۱.۷ هکتار مستحدثات مربوط به بنیاد شهید وجود دارد و مالکیت بر روی زمین نیز مشکلاتی دارد. شهرداری نیز ۲ هکتار زمین دارد و به دلیل مشکلات موجود نمی تواند بر روی آن بارگذاری انجام دهد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۵ نفر از عوامل اصلی اغتشاشات زنجان دستگیر شدند
خبر قبلی
کهن سال‌ترین بانوی زنجانی درگذشت
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست