مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

تهیه طرح بهسازی بافت باارزش روستای قوزلو شهرستان ماهنشان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو شهرستان ماهنشان تهیه شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ رضا خواجه ای با بیان این مطلب، اظهار کرد: توجه به کالبد بافت‌های باارزش روستایی، توجه به فرسودگی روزافزون آن است که امروزه به دلایل مختلفی دچار آسیب می‌شوند و بدین سبب انجام اقدامات مناسب برای بهسازی و حفظ ذخایر کالبدی و ثروت‌های فرهنگی روستاها به ویژه مناطقی که ازنظر زیست محیطی باارزش هستند، امری ضروری است.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی توسعه کالبدی روستاهای کشور با هدف حفاظت و احیای بافت کالبدی با ایده و راهکارهای نوین و صیانت از اصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی-فضایی روستاها، شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت باارزش گام های ویژه ای برداشته است.

این مقام مسئول یادآور شد: حفظ ارزش ها و ساماندهی بافت های روستایی، احیای فرهنگ و معماری بومی و افزایش سطح کیفی زندگی ساکنان روستایی را از اهداف مهم این نهاد دانست و گفت: تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی، نتایج خوبی داشته و سبب احیای بافت روستاها، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها شده است.

وی به تهیه طرح روستاهای دارای بافت های با ارزش به تعداد۷روستا در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: ( ۳روستای درسجین(ابهر) ، قلعه(زنجان) و قوزلو (ماهنشان)مصوب گردیده و روستای خورجهان (ماهنشان) و لار (زنجان) در سال جاری در دست تهیه طرح می باشد و روستاهای انجلین و جزیمق نیز مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تامین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن ادامه داد: بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی ۷۵% در حال تکمیل می باشد و همچنین بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو شهرستان ماهنشان نیز تهیه شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

خواجه ای با تاکید بر اینکه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با به کار‌گیری معماری همراه با ایده‌های جدید و توجه به نکات فنی، موجب احیای روستاها با هدف گردشگری شده، به طوری که در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است، تصریح کرد: طراحی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرفته تا ضمن احیاء هویت فرهنگی ، مجدداً چهره روستاها به سبک معماری زیبای سنتی گرایش پیدا کند

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شرایط جوی پایدار در استان زنجان / پنج‌شنبه سامانه دیگری می‌آید
خبر قبلی
روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تندیس روابط عمومی برتر را کسب کرد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست