1. اجتماعی
  2. توازن قوا در ساختمان پارلمان شهری زنجان

کد خبر: 14091

توازن قوا در ساختمان پارلمان شهری زنجان

بعد از بازداشت های اخیر که موجب شد اعضای شورا از ۹ عضو به ۵ عضو برسد، عضو علی البدل نخست شورا طی مراسمی تحلیف شد و شورای شهر زنجان با ۶ عضو رسمیت مجدد یافت.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ زنجان تجربه بازداشت منتخبان خود در پارلمان شهری را نداشت و حتی تجربه بازداشت نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی را، اما سال ۹۸ سال تجربه های تلخ بود که باید چراغ راه آینده باشد.

وقتی رئیس شورا، نائب رئیس و دو عضو دیگر شورا بازداشت شدند، از طیف اصلاح طلبان و نزدیکان این طیف سه نفر باقی ماند و از طیف اصولگرایان نیز دو یار قدیمی یعنی عباس راشاد و کاظم افشارجی باقی ماندند. رویکرد اعضای علی البدل توازن اصلی قوا در شورا را رقم خواهد زد.

فعلا با حضور رزاق محمدی توازن قوا به سمت اصولگرایان شورا سنگینی کرده است. حضور این عضو شورا موجب شد تا همگرایی کم سابقه ای را نیز در بین اعضای شورا شاهد باشیم. به گونه ای که در یک تجربه جدید رئیس شورا یک اصولگرای محافظه کار و نائب رئیس یک اصلاح طلب شد.

باید این همگرایی را در شرایط فعلی شورا که اعتماد عمومی نسبت به آن کاهش یافته یک نقطه عطف مهم تلقی کرد. تضعیف شورا یعنی تضعیف شهر و شهروندان زنجانی، اعضای فعلی شورا با درک درست این باور در یک همگرایی مناسب پست هیئت رئیسه را بین خود تقسیم کردند و حال وقت کار و یک انتخاب صحیح است.

مهم ترین رویداد پیش روی شورا انتخاب شهردار است. شهرداری که بیاید و وضعیت فعلی شهر رو بهبود بخشیده و سرمایه اجتماعی از دست رفته را ترمیم کند.

با انصراف سهندعلی فلاحی از سهرداری زنجان یک ابهام مهم برجای ماند و آن اینکه دلیل اصلی انصراف وی مشخص نشد. هرچند وی در نامه خود انشقاق در بین اعضای شورا را مورد تاکید قرار داده بود. با این حال شورا در نقطه مهم دیگری قرار دارند.

یک انتخاب مهم دیگر که نه تنها سرنوشت شهر را برای دو سال آتی مشخص خواهد کرد بلکه در قصاوت افکار عمومی به صیانت از رای اعضای شورا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 ۱۳ توصیه کاربردی برای این که “کرونا” وارد خانه هایمان نشود
خبر قبلی
اوقات شرعی زنجان/ ۱۱ اسفند ۹۸
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست