توانایی هیچ زنی از لحاظ فیزیولوژیکی، ذهنی و روانی کمتر از مردان نیست

توانایی هیچ زنی از لحاظ فیزیولوژیکی، ذهنی و روانی کمتر از مردان نیست

نرخ بیکاری زنان در استان زنجان ۱۴.۵ درصد

 

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه وجود فرصت های نابرابر امکان بروز و ظهور را به بانوان نمی دهد، گفت:توانایی هیچ زنی از لحاظ فیزیولوژیکی، ذهنی و روانی کمتر از مردان نیست.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، شهرام طهماسبی در نشست هم‌اندیشی زنان کارآفرین استان زنجان، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، اظهار کرد: ما با نیروی عظیم و پتانسیل بالایی در جمع بانوان استان روبرو هستیم.

وی به وضعیت نرخ بیکاری بانوان در استان و کشور اشاره کرد و افزود: براساس آخرین اطلاعات سرشماری نیروی کار در پاییز امسال، نرخ بیکاری زنان در استان زنجان ۱۴.۵ درصد و در سطح کشور ۱۹.۱ می باشد. علیرغم پایین بودن این نرخ نسبت به نرخ کشوری به میزان ۴.۶ درصد، مقدار این نرخ در قیاس با کشورهایی نظیر هند، پاکستان و چین، بسیار بالا و و در حدود ۵ برابر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان افزود: نرخ مشارکت زنان در حوزه اقتصاد ۱۵ درصد است که در حدود ۱ درصد کمتر از نرخ مشارکت بانوان در کشور می باشد. میزان این نرخ در سطح جهانی در حدود ۵۰ درصد می باشد که نشانگر تفاوت بارز و قابل تأمل آن با نرخ مشارکت اقتصادی بانوان کشورمان می باشد.

وی با بیان اینکه ارقام یاد شده نشان می دهد که تبعیض جنسیتی امکان بروز و ظهور را به بانوان فرهیخته جامعه ما نمی دهد، تصریح کرد: توانایی هیچ زنی از لحاظ فیزیولوژیکی، ذهنی و روانی کمتر از مردان نیست و تنها وجود فرصت­های نابرابر موجب بروز این تفاوت­ها در آمار نیروی کار می شود.

 طهماسبی تصریح کرد: امروز در نقطه حساسی از دوران حیات کشورمان قرار داریم و وضعیت شکننده ای از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تجربه می کنیم که در صورت تداوم این شرایط به بن بست ناکامی و ناکارآمدی خواهیم رسید.

وی تأکید کرد: تنها گزینه پیش رو، بازگشت به عقلانیت و اعتماد به مردم به خصوص بانوان است. بانوانی که متاسفانه در جامعه ما بر اساس ملاحظات غیرکارشناسی، غیرحرفه ای و غیرتخصصی، عملاً در بسیاری از حوزه ها کنار گذاشته شده‌اند. مسیر این بازگشت نیز از طریق خروج نهادهای قدرت از اقتصاد امکان پذیر است که توسط رهبر معظم انقلاب نیز به تشخیص رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان افزود: در صورت خروج نهادهای قدرت از اقتصاد، نه تنها نظام ناکارآمد اقتصادی اصلاح می شود، بلکه حذف این ناکارآمدی ها از اقتصاد، موجب ترمیم نظام اجتماعی و بافت فرهنگی کشور و قرارگیری آن در مسیر اصلاح و همچنین بهبود سرمایه های اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: با توجه عدم حمایت نهادهای قدرت از بروز و ظهور بخش خصوصی، کارآفرینی بهترین جایگزین آن می باشد که خود می تواند محرک بخش خصوصی در جهت پیشبرد آن و حرکت در راستای اهداف توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، ارزش آفرینی نظام اقتصادی و همچنین توانمندسازی جامعه و افراد آن باشد.

طهماسبی اظهار داشت: نگاه و باورهای ما باید از اشتغال افراد به سمت ارزش آفرینی تغییر یابد. زیرا حمایت از کارآفرینان موجب خلق ارزش های اقتصادی و به تبع آن ایجاد اشتغال می شود.

وی در پایان با اشاره به لزوم تغییر فضای کسب و کار استان زنجان، تاکید کرد: باید موانع اداری را تا حدامکان اصلاح و منابع و تسهیلات پرداختی را به سمت ارزش آفرینی و کارآفرینی هدایت کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دریافت لپ تاب و گوشی اپل از شهردار زنجان چقدر صحت دارد؟
خبر قبلی
دانشیار دانشگاه زنجان در فهرست دانشمندان یک درصد برتر ISI
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست