1. اخبار استان
  2. تولید ۳۰ هزار تن کشمش درشهرستان ابهر

کد خبر: 19073

تولید ۳۰ هزار تن کشمش درشهرستان ابهر

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ابهر به افزایش تولید انگور در شهرستان نسبت به سال قبل،گفت: امسال ۱۲۰ هزار تن انواع ارقام انگور در ابهر تولید شد که تولید این محصول در سال قبل ۸۴ هزار تن بوده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ حسن مولایی با بیان اینکه شهرستان ابهر رتبه اول استان در تولید انگور، کشمش و سایر فرآورده‌های این محصول را دارد، اظهار کرد: امسال ۷۰ درصد از انگور تولید شده شهرستان به تولید کشمش اختصاص یافت که حاصل آن ۲۴ هزار تن کشمش تیزابی بوده و نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه کل میزان کشمش تولید شده در استان ۳۰ هزار تن بوده است، افزود: ۸۰ درصد از کشمش تولیدی استان در شهرستان ابهر حاصل شده است.
مولایی با اشاره به وجود ۶ مرکز خرید و کارخانه فرآوری، سورت بندی و بسته بندی کشمش در شهرستان ابهر، ادامه داد: با وجود ظرفیت ۲۵ هزار تنی کارخانه‌های صنایع تبدیلی این محصول در شهرستان، به دلیل عدم فعالیت کارخانه‌ها با ظرفیت کامل باز هم نیاز به توجه سرمایه گذاران در این بخش وجود دارد.
مولایی گفت: امسال بیشترین میزان خرید کشمش تیزابی کشاورزان توسط کارخانه‌ها با قیمت هر کیلوگرم ۲۱ و ۲۲ هزار تومان انجام شد که در ادامه به دلیل نوسانات این قیمت تا حدی کاهش یافته است.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بارش برف در استان زنجان ادامه دارد
خبر قبلی
ناکارآمدان برقی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست