1. اخبار استان
  2. جای خالی آسیب شناسی در مسئله گرانی زنجان!

کد خبر: 24971

جای خالی آسیب شناسی در مسئله گرانی زنجان!

زنجان در دو سال اخیر نسبت به سایر استان های کشور رشد تورمی بیشتری داشته است. از اینرو مدیران استانی طی ماه های اخیر نسبت به این موضوع تمرکز بیشتری کرده اند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ طی روزهای گذشته صدا و سیمای مرکز زنجان نیز برنامه ای تحت عنوان مطالبه با حضور معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در این خصوص برگزار کرد.

هرچند این برنامه خروجی موثری نداشت اما رویکرد ایجاد شده در این خصوص مناسب بوده است. متاسفانه نظام برنامه ریزی در استان زنجان صرفا به ارائه آمار بسنده کرده در حالی که باید تحلیل و ارائه راهکار نیز وجود داشته باشد.

باید آسیب شناسی شود چرا استان زنجان در برخی گروه ها همچون پوشاک و کفش تورم بسیار بالایی دارد! در حوزه تحلیل و آسیب شناسی ضعف زیادی در استان داریم. همانطور که به جای تحلیل شرایط بودجه ای در استان صرفا مسائل لایحه بودجه در سطح ملی تشریح می شود. این در حالی است که مردم استان نیازمند آسیب شناسی شرایط بودجه ای استان زنجان هستند.

در یک مقطع گرانی مسکن بسیار مورد دغدغه مردم شهر زنجان بود. در حالی که معاون اقتصادی استاندار در برنامه مطالبه گفت که نرخ تورم مسکن به صورت میانگین برای تمامی شهرهای استان ارائه شده است، این وظیفه بدنه کارشناسی سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که نرخ تورم مسکن در تمامی شهرهای استان به تفکیک را احصا و تحلیل کند.

با تاکید بیشتر وضعیت نرخ تورم مسکن در شهر زنجان که دغدغه بیشتری در خصوص آن وجود دارد نیز باید انجام شود و به صورت یک بسته تحلیلی راهکارهای آن نیز مشخص شود. در کنار آن تحلیل درستی از وضعیت موجود صورت گیرد.

متاسفانه نظام برنامه ریزی در استان معیوب عمل کرده و نتوانسته نقش سازنده ای در مطالعات، برنامه ریزی و روشنگری مسیر توسعه در استان ایفا کند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اطلاعیه در خصوص تعطیلی مدارس زنجان
خبر قبلی
تصادف تریلر با کامیونت در زنجان با یک کشته
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست