1. اخبار استان
  2. حق استفاده از آب به مردم خدابنده داده نمی‌شود

کد خبر: 24744

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

حق استفاده از آب به مردم خدابنده داده نمی‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان خدابنده ۱۷ میلیون مترمکعب آب از زیر پای مردم کشیده می‌شود اما حق استفاده قطره‌ای از این آب به مردم داده نمی‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛  سیدالبرز حسینی در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تذکری، اظهار کرد: استان زنجان دارای ۲.۵ میلیون مترمکعب آب ورودی است علاوه بر این ۱.۵ میلیون مترمکعب آب سطحی در استان وجود دارد. اما مردم تنها حق استفاده ۵۰ میلیون از این آب را دارند.

وی افزود: موضوع آب در کشور یک موضوع اساسی است و امروز تقریبا به یک چالش مهم در سطح کشور تبدیل شده است و تأمین آب شرب نیز در خیلی از استان‌ها با مشکل مواجه است.

نماینده مردم شهرستان خدابنده یادآور شد: دیگر برای مردم، آب کشاورزی و صنعت اهمیت ندارد زیرا برای زنده ماندن به آب شرب نیاز دارند. لازم است در خصوص موضوع آب در کشور یک بار برای همیشه بازنگری صورت گیرد. چرا که مدیریت این گونه سبب سلب شدن حق مردم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سران قوا باید به مسئله آب به عنوان موضوع اساسی کشور ورود کنند، خاطرنشان کرد: امروز هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری در برخی از شهرها از جمله شهر خدابنده نیست. علیرغم اینکه ۲۰ سال معافیت مالیاتی در حوزه صنعت در نظر گرفته شده است اما تا سرمایه‌گذار شروع به کار می‌کند حوزه آب یقه او را می‌گیرد و به آن سهمی تخصیص نمی دهد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضوابط اختصاصی بافت تاریخی شهر زنجان تهیه شد
خبر قبلی
سال گذشته میلادی هیچ چیز به اندازه گاز گران نشد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست