1. اجتماعی
  2. حمایت اوقاف زنجان از ۶۳۰ بیمار متابولیک

کد خبر: 24519

حمایت اوقاف زنجان از ۶۳۰ بیمار متابولیک

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این اداره کل با حمایت و پشتیبانی معنوی و در مواردی مادی از موسسه خیریه حمایت از بیماران متابولیک سعی در اجرای نیات واقفین و اجرای رسالت خود در امور خیریه می باشد و همچنین تلاش در خدمت رسانی به این بخش از بیماران و اقشار جامعه دارد که مورد حمایت بخش هیچ بخش خاصی از ارگان ها یا سازمانهای دولتی و حتی غیر دولتی هم نیستند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ حجت الاسلام کرمی با بیان این مطلب، اظهار کرد: حدود ۳۰۰ خانواده که دارای فرزند دچار این بیماری مادرزادی هستند تحت پوشش این موسسه خیریه هستند که ماهانه بطور میانگین حداقل ۱ و نیم میلیون تومان کمک هزینه از محل جلب مساعدت خیرین برای ایشان تامین می شود.

وی افزود: این هزینه ها شامل تامین هزینه درمان، تامین هزینه های آزمایشگاه، تامین دارو، کاردرمانی رایگان، گفتار درمانی است. همچنین اهدای بسته های معیشتی، اهدای کمک هزینه تعمیر و ساخت مسکن، تهیه لوازم خانگی، تهیه لوازم التحریر دانش آموزان، تهیه مواد غذایی بدون پروتئین ویژه این نوع بیماران و ارسال به سراسر کشور و مشاوره نیز انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: اداره کل اوقاف استان زنجان با تسهیل امورات و مقررات، زمینه استقرار این موسسه خیریه را در محل ساختمان متعلق به امامزاده سید ابراهیم علیه السلام زنجان را فراهم آورده است.  این ساختمان در سال های پیش از طریق نذورات این امامزاده ، کمک های دولتی و همچنین نذورات و کمکهای مردمی با هدف احداث درمانگاه و خدمت رسانی به بیماران ساخته شده بود اما بهره برداری از آن با موانعی روبرو شد که با این کار در صدد هستیم به نوعی اهداف بانیان و خیرین را در احداث این ساختمان را نیز محقق نماییم.

این موسسه همچنین دارای سه کارگاه آموزشی خیاطی و صنایع دستی مس و چرم با هدف توانمند سازی اقتصادی خانواده های این بیماران و سایر اقشار کم درآمد در همین ساختمان می باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
خاتمی نماینده ماهنشان عضو کمیسیون تلفیق بودجه شد
خبر قبلی
انباشت چالش‌ها
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست