1. اخبار استان
  2. حکم عباس راشاد برای شهرداری زنجان امضا می‌شود؟

کد خبر: 23471

حکم عباس راشاد برای شهرداری زنجان امضا می‌شود؟

در روزهای اخیر فضای رسانه ای استان زنجان مملو از حرف و حدیث هایی در خصوص احتمال امضا نشدن حکم شهرداری عباس راشاد است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ طی همین روزهای پرحاشیه، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، سخنگوی شورا و عباس راشاد منتخب شهرداری زنجان اظهاراتی را داشته اند. منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در آخرین اظهارنظر خود گفته که اگر منتخب شورا برای شهرداری توسط توسط وزارت کشور تایید نشود، شورا وارد مراحل بعدی خواهد شد و این امکان هم وجود دارد که اعضای شورا موضوع غیربومی بودن برای انتخاب شهردار را مطرح کنند.

با اینکه طی روزهای اخیر این موج رسانه ای ایجاد شده، هنوز وزارت کشور موضع رسمی در این خصوص نگرفته و برخی معتقدند که پروسه عادی ابلاغ حکم در وزارت کشور کمی طولانی است اما برخی دیگر معتقدند این زمان طی شده طبیعی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان عنوان کرده که در صورت اعلام نتیجه از طرف وزارت کشور به صراحت این موضوع برای مردم اطلاع رسانی خواهد شد. وی در خصوص استعلام های صورت گرفته نیز عنوان کرده که براساس قانون دو مورد از استعلامات از دانشگاه علوم پزشکی به منظور تایید سلامت جسم و روان و دیگری استعلام عدم سوء پیشینه انجام و نتیجه نیز به وزارت کشور ارسال شده است.

اما رضا عسگری، فرماندار زنجان در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان، با بیان اینکه برای امضای شدن حکم شهردار، وزارت کشور شرایط عمومی را در کنار اسعلام هایی چون سلامت جشمی و روحی و عدمسوءپیشینه انجام می دهد، گفت: حراست کل وزارت کشور برای انتصابات اینچنینی اسعلام های خود را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه در انتصابات استعلام های چهارگانه انجام نمی شود، افزود: حراست کل وزارت کشور بررسی لازم را انجام می دهد و در این خصوص اعلام نظر می کند. شرایط عمومی در انتصابات بررسی و لحاظ می شوند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه معمولا به لحاظ تعدد شهرهای کشور زمان پیش بینی شده برای امضای حکم شهردار کمی طولانی می شود، اظهار کرد: احکام شهرداران بالای ۲۰۰ هزار نفر نیز در وزارت کشور توسط وزیر صادر می شود که این موضوع به دلیل تعدد این شهرها پروسه بررسی و امضای احکام طولانی می شود.

وی با تاکید بر اینکه این بازه زمانی طی شده در خصوص صدور حکم شهردار زنجان را نمی توان بازه طولانی برشمرد، خاطرنشان کرد: در خصوص حرف و حدی ثهای مطرح صرفا باید به اعلام نظر رسمی وزارت کشور استناد کرد که فعلا هیچ موضوعی در این خصوص مطرح نشده است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جان باختن ۱۴۶ نفر بر اثر سوانح جاده‌ای در زنجان
خبر قبلی
احتمال بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست