1. اخبار استان
  2. خداحافظ مرد تعامل و تدبیر!

کد خبر: 7005

خداحافظ مرد تعامل و تدبیر!

در روزهای آینده شاهد برگزاری مراسم تودیع اسداله درویش امیری و معارفه فتح اله حقیقی استانداران سابق و جدید زنجان خواهیم بود.
بدون تعارف نمی توانم ناخرسندی خود را از تصویب و اجرایی شدن قانون پوپولیستی، غیرخردمندانه و غیرکارشناسانه منع به کارگیری بازنشستگان از مناصب اجرایی ابراز نکنم. در وضعیتی که نظام و کشور عزیزمان ایران در شرایط دشواری قرار دارد و بهره گیری از توانایی ها و تجربیات گرانسنگ عناصر کارکشته در سطح مدیریت‌هایی مانند استانداری یک فرصت قلمداد می شد اما با رفتار غیرمسئولانه برخی از نمایندگان مجلس و البته بخشی از دولت، سرمایه های بزرگی از مدیریت ارشد کشور خارج می شوند.
انتظار می رفت به جای پیگیری اینگونه رفتارهای عوام فریبانه، کارایی و توانایی های مدیریتی افراد در انتصاب یا منع بکارگیری آنان، مورد ارزیابی و توجه قرار می گرفت.
امیدوارم اجرای این قانون و نحوه برخورد با بزرگانی که در سخت ترین شرایط کشور مانند دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فشارهای سنگین اقتصادی و سیاسی دشمنان طی ۴۰ سال اخیر، نظام را یاری کرده اند، موجب ناامیدی مدیران جوان نشود و این پندار را در اذهان ایجاد نکند که ممکن است در پایان خدمت اداری مورد ناسپاسی قرار گیرند.
طی حدود ۲۷ ماه حضور درویش امیری به عنوان استاندار زنجان اقدامات گوناگونی در زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی در استان صورت گرفت که توانست جایگاه زنجان در سطح ملی را ارتقاء دهد.
یکی از آمارهایی که نشان دهنده تحولات اقتصادی مثبت و تا حدی خیره کننده می باشد مربوط به افزایش سهم صادرات استان از ۸۶ صدم درصد به حدود ۲ درصد از سهم صادرات کشور است.
این شاخص نشانگر شتاب ورود سرمایه گذاری داخلی و خارجی و راه‌اندازی کارخانه های متعدد در سطح استان بوده و زمانیکه در کنار شاخص بعدی یعنی جایگاه پنجم زنجان در جذب سرمایه گذاری خارجی قرار می گیرد، منجر به کاهش چشمگیر نرخ رشد بیکاری استان (زنجان جزء ۵ استان دارای پایین ترین نرخ بیکاری کشور است) و افزایش درآمد در استان می شود.
در کنار این اتفاق یکی دیگر از سیاست‌های اجرایی درویش امیری، راه‌اندازی مجدد کارخانه هایی بود که در سالهای گذشته به دلایل مختلف تعطیل شده بودند. در این مسیر شاهد بازگشت حدود ۵۰ کارخانه متوسط و بزرگ طی سالهای ۹۵ و ۹۶ به چرخه تولید بودیم که سهم زیادی در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، افزایش درآمد و صادرات استان ایفا نمود.
استان زنجان طی دو سال اخیر در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یکی از آرام‌ترین دوره‌های خود را پشت سر گذاشت. برگزاری گردهمایی های سیاسی آرام و بدون حاشیه، برپایی کنسرت و جشنواره ها با کمترین حاشیه و… محصول تدبیر، تعامل و تلاش مسئولانه و بدون سروصدای درویش امیری و تیم امنیتی مجرب و دلسوز استان بود.
حمایت و پشتیبانی از نهادهای صنفی و مدنی در دوره درویش امیری یک سیاست راهبردی موفق به شمار می‌آید. راه اندازی خانه احزاب، حمایت از خانه مطبوعات و سمن‌های فعال در بخش های مربوط به بهداشت و درمان، جوانان و … راه‌اندازی میز گفت و گوی دولت با احزاب و سمن ها و … شایسته تقدیر است.
ارتقای سطح فرهنگ سیاسی در استان یکی دیگر از اقدامات درویش امیری در زنجان بود که ناشی از اعتقاد وی به فرهنگ تعامل و گفت‌وگو، نقد پذیری و اصلاح‌گری به شمار می آید.
آرامش، صبر و شکیبایی، احترام به منتقدین و ترویج فرهنگ پذیرش خطا و عذرخواهی که بارها از سوی وی مشاهده شد در این چارچوب قابل تحلیل است.
یکی از نقاط عطف دوران مدیریتی درویش امیری طی ۲ سال اخیر که تاکنون بدان توجهی نشده و اتفاقا بسیار دارای اهمیت است، نحوه برخورد مسئولانه، اعتدال‌گرایانه، خردمندانه و تسلط وی در مدیریت کم‌هزینه و عقلانی اغتشاشات دی ماه سال ۹۶ است. در آن برهه زنجان از جمله استان هایی بود که در ساعات اولیه شورش‌های خیابانی با بحران مواجه شد اما حضور سریع و رفتار هوشمندانه مدیریت ارشد استان و مجموعه شورای تامین توانست به سرعت و با کمترین میزان خسارت موضوع را کنترل و وضعیت را به حالت عادی برگردانَد.
درویش امیری در شرایطی استان زنجان را ترک می کند که دارای بالاترین مقبولیت اجتماعی است.
هرچند انتقاداتی نیز از سوی برخی مطرح می شود که دارای دلایل مختلفی است از جمله انتصاب برخی افراد در پست های مدیریتی و یا عدم انتصاب برخی دیگر که ممکن است در جای خود قابل پذیرش و یا رد کردن باشد. به آن دلیل که همه انتصابات نسبی هستند و برخی از افراد نتوانستند در مناصبی که در اختیارشان قرار گرفت به درستی عمل نموده و نارضایتی هایی را موجب شدند و یا امکان پاسخگویی به همه انتظارات در انتصاب افراد وجود نداشت که این دسته انتقادات قابل احترام است. در هرصورت استان زنجان امروز در شرایطی قرار دارد که روند توسعه آن شتاب گرفته و نیازمند ادامه اجرای این سیاست‌ها و رفع برخی اشکالات موجود می باشد.
انتصاب جناب آقای حقیقی به عنوان استاندار زنجان با توجه به سوابق و طی مراتب مدیریتی مناسب توسط ایشان جای تقدیر دارد.
از همه کسانی که دل در گرو ایرانی آباد، آزاد و مستقل دارند انتظار می رود با ترجیح منافع ملی و عمومی بر منافع شخصی، باندی و جناحی با تمام توان، صادقانه و مسئولانه در جهت موفقیت ایشان و تیم جدید مدیریتی استان بکوشند.
زنجان و مردمان مهربان و نخبگان گرانقدرش شایسته بهترین جایگاه در زمینه توسعه هستند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
امنیت و آرامش امروز جامعه را مدیون خون شهدا هستیم
خبر قبلی
بهترین کشورهای جهان برای راه‌اندازی کسب و کار کدامند؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست