خوراک زنجانی‌ها از آبان تا آبان با تورم نزدیک ۵۰ درصدی!

مرکز آمار ایران در آخرین گزارش حوزه تورمی خود، اطلاعات مربوط به شاخص بهای کالای و خدمات در آبان ماه را منتشر کرده است. در این گزارش عنوان شده که تورم نقطه ای آبان ماه در استان زنجان نسبت به آبان سال گذشته ۳۲.۷ درصد و نرخ تورم ۱۲ ماهه استان ۱۴ درصد برآورد شده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ ضریب اهمیت بخش خوراکی ها و آشامیدنی ها و دخانیات برای استان زنجان ۳۲.۹۶ بوده که تورم ماهانه این بخش ۴.۸ درصد و تورم نقطه ای آن ۴۵.۵ درصد بوده است! تورم ماهانه نیز ۱۸.۴ درصد برآورد شده است.

کالاهای غیرخوراکی و خدمات در استان زنجان تورم نقطه ای ۲۶.۳ درصدی داشته و نرخ تورم ماهانه آن نیز ۱۱.۸ درصد عنوان شده است.

 

تورم ۴۲ درصدی خانوار روستایی زنجان…!

روستاهای استان برای آبان ماه سال جاری تورم ماهانه ۲.۹ درصدی و تورم نقطه ای ۳۲.۲ درصدی داشته اند. نرخ تورم ۱۲ ماهه در روستاهای استان زنجان ۱۴.۱ درصد برآورد شده است. نرخ تورم گروه خوراکی و آشامیدنی و دخانیات در روستاهای استان زنجان به صورت نقطه ای ۴۲.۴ درصد و نرخ تورم ۱۲ ماهه نیز ۱۸.۳ درصد برآورد شده است.

اما خانوارهای شهری استان زنجان تورم نقطه ای ۳۲.۹ درصدی را برای آبان ماه ۹۷ تجربه کردند و نرخ تورم ۱۲ ماهه نیز ۱۴ درصد عنوان شده است. گروه خوراکی، آشامیدنی و دخانیات برای خانوار شهری زنجان دارای تورم نقطه ای ۴۶.۸ درصدی بوده است! تورم ۱۲ ماهه این بخش نیز ۱۸.۵ درصد برآورد شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ایرانی‌ها از کی صاحب «فامیلی» شدند؟
خبر قبلی
نقدی بر طرح ۹۰ نماینده برای جرم انگاری داشتن کانال و گروه در شبکه های مجازی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست