1. اجتماعی
  2. خیریه‌ها و سمن‌ها، ستون‌های پنهان جامعه هستند

کد خبر: 27673

خیریه‌ها و سمن‌ها، ستون‌های پنهان جامعه هستند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: تشکل‌های مردمی از جمله خیریه‌ها و سمن‌ها ستون‌های پنهان جامعه هستند و نقش آنان در حل مشکلات جامعه انکارناپذیر است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ حسین نجفی در آئین نکوداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: لازم است مسئولین، بسترها و زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را فراهم کنند و در این خصوص تسهیلگر و کمک‌کننده باشند.

وی انقلاب اسلامی را از بزرگترین انقلاب‌های تاریخ بشریت عنوان کرد و افزود: وقوع انقلاب و تداوم آن با حضور و مشارکت مردم رقم خورد و همه‌ی وقایع اجتماعی از جمله عزاداری‌ها، جشن‌ها و خیریه‌ها به صورت جمعی و قائم به حضور مردم است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان انقلاب اسلامی ایران را مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: این فرهنگ نیاز به فهم جمعی دارد که در دوران کرونا نیز به خوبی نمود پیدا کرد.

در ادامه این مراسم، فاطمه بشیرموسوی، مسئول هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان به ارائه‌ی گزارشی از فعالیت سمن‌ها و موسسات خیریه استان و حوزه فعالیت تشکل‌های مردم نهاد سلامت شهرستان‌های تابعه پرداخت و گفت: در حال حاضر ۸۳ تشکل مردم‌نهاد سلامت در حیطه‌های مختلفی از جمله آموزشی، پیشگیری، توانبخشی، پروژه‌های عمرانی، تامین تجهیزات و مددکاری در سطح استان فعالیت می‌کند.

وی به برشماری زمینه‌های مشترک همکاری سمن‌ها و خیریه‌های سلامت با دانشگاه علوم پزشکی زنجان پرداخت و اظهار کرد: ارائه تجربیات موفق و الگوها و ایده‌های برتر، همکاری در بحران‌ها و بلایا، همکاری در ارزیابی و پایش سلامت، برگزاری برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی، همکاری در کمپین‌های سلامت و معرفی داوطلبان و خیرین سلامت جهت تقدیر و فرهنگسازی از جمله این زمینه‌ها است.

هماهنگی با دانشگاه در بحران‌ها و بلایا، همکاری در ارزیابی و پایش سلامت، همکاری در برگزاری برنامه آیین محبت، میزبانی از میهمانان سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، معرفی داوطلبان و خیرین سلامت جهت تقدیر و فرهنگسازی، همکاری در کمپین‌های سلامت و ارسال گزارشات و مستندات برنامه‌های برگزارشده برشمرد.

گفتنی است آئین نکوداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی با حضور آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دکتر حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر حسین نجفی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خیرین و فعالان اجتماعی استان زنجان در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد.

در پایان این مراسم از کلیه تشکل‌های فعال سلامت‌محور از جمله موسسات خیریه و سازمانهای مردم نهاد استان زنجان که طی سال ۱۴۰۰ در ارزیابی کشوری شرکت داشتند، سمن‌ها و خیریه‌های فعال شهرستان‌ها و نمایندگان بسیج جامعه پزشکی و کانون‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی که در قالب گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند، تقدیر شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دلیل عدم پرداخت هزینه انرژی دستگاه ها نبود اعتبارات است
خبر قبلی
تولید و پخش بیش از ۲۰ هزار دقیقه برنامه در صداوسیمای مرکز زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست