1. اخبار استان
  2. میزان درآمد خانوار زنجانی متوسط کشوری است

کد خبر: 27735

میزان درآمد خانوار زنجانی متوسط کشوری است

اخیرا مرکز آمار ایران اطلاعات و آماری در خصوص هزینه و درآمد خانوار شهری و روستایی کشور منتشر کرده که نشان می دهد تهرانی ها در صدر خانوارهای پردرآمد کشور هستند و استان اردبیل در رتبه آخر است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ درآمد خانوار وجوه و ارزش ریالی کالا و خدماتی است که در برابر کار انجام شده یا سرمایه به کار افتاده و یا از طریق منابع دیگر(حقوق بازنشستگی، درآمد حاصل از دارایی ها، دریافتی های انتقالی و…) به مجموع اعضای خانوار تعلق می گیرد. دریافتی های اتفاقی از موسسات و نهادها از قبیل خسارات دریافتی از بیمه، درآمد متفرقه خانوار منظور می شود.

متوسط درآمد هر خانوار ایرانی(مناطق شهری) در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۱۲ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان بوده است. متوسط هزینه هر خانوار ایرانی(مناطق شهری) نیز در این سال به میزان ۹۲ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان برآورد شده است. تراز درآمد به هزینه هر خانوار ایرانی با این اطلاعات مثبت بوده و می توانند پس انداز ۱۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومانی داشته باشند.

این وضعیت برای خانوارهای روستایی کشور اینگونه است که هزینه هر خانوار روستایی در کشور به میزان ۵۱ میلیون و ۹۱۱ هزار تومان و درآمد آن ۶۳ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان بوده است.

خانوارهای شهری استان زنجان به طور متوسط در سال ۱۴۰۰ به میزان ۹۸ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان درآمد داشته اند و هزینه آن ها نیز ۸۲ میلیون و ۸۲۲ هزار تومان برآورد شده است. خانوارهای روستایی در استان زنجان درآمد ۶۵ میلیون و ۵۲۱ هزار تومانی و هزینه ۵۶ میلیون و ۵۲۴ هزار تومانی داشته اند.

استان های همسایه استان زنجان

خانوار شهری استان آذربایجان شرقی درآمد۱۰۶ میلیون و ۴۷۵ هزار تومانی و هزینه ۷۴ میلیون و ۶۴ هزار تومانی داشته اند. خانوار روستایی آن ها درآمد ۶۹ میلیون و ۴۶۶ هزار تومانی و هزینه ۵۱ میلیون و ۱۴۷ هزار تومانی داشته اند.

خانوار شهری استان آذربایجان غربی دارای درآمد ۱۱۰ میلیون تومانی و هزینه ۸۸ میلیون و ۱۲۲ هزار تومانی هستند. خانوار روستایی این استان دارای درآمد ۷۶ میلیون و ۷۷۳ هزار تومانی و هزینه ۶۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومانی هستند.

خانوار شهری استان اردبیل دارای درآمد ۷۳ میلیون و ۸۱ هزار تومانی و هزینه ۶۳ میلیون و ۹۵۱ هزار تومانی بوده اند. خانوار روستایی این استان دارای درآمد ۵۴ میلیون و ۷۵۱ هزار تومانی و هزینه ۴۶ میلیون و ۹۹۲ هزارتومانی هستند.

خانوار استان قزوین دارای هزینه ۷۲ میلیون و ۹۹۷ هزار تومانی و درآمد ۹۰ میلیون و ۵۳۶ هزار تومانی هستند. درآمد خانوار روستایی قزوین ۶۷ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان و هزینه آن ها ۵۴ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان بوده است.

هزینه خانوار شهری استان کردستان به میزان ۷۶ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان و درآمد آن ها ۸۲ میلیون و ۹۲ هزار تومان بوده است. خانوار روستایی این استان دارای هزینه ۴۶ میلیون و ۹۶۳ هزار تومانی و درآمد ۴۷ میلیون و ۷۴۶ هزار تومانی بوده است.

خانواده شهری در استان گیلان دارای هزینه ۷۴ میلیون و ۴۶۱ هزار تومانی و درآمد ۹۸ میلیون و ۸۲۷ هزار تومانی است. هزینه خانوار روستایی این استان ۴۶ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان و درآمد آن ۶۳ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان است.

هزینه هر خانواده همدانی در مناطق شهری به میزان ۷۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان و درآمد آن ها ۸۳ میلیون و ۱۷۱ هزار تومان بوده است. خانوار روستایی این استان دارای هزینه ۴۵ میلیون و ۷۶۴ هزار تومان و درآمد ۷۴ میلیون و ۷۷۷ هزار تومانی است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فیلم: پرسش و پاسخ با شهردار زنجان
خبر قبلی
کشف مرفین در اتوبان زنجان – قزوین
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست