رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم:

درختان اُرس شهرستان طارم در لیست میراث فرهنگی کشور قرار دارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: درختان اُرس در منطقه جیش‌آباد شهرستان، جزو میراث فرهنگی کشور ثبت شده‌اند.

رضا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با جنگل‌های شهرستان طارم، اظهار کرد: شهرستات طارم دارای مناطق جنگلی متنوعی است که در این مناطق درختانی هم‌چون درخت اُرس، زالزالک، بلوط، بنه و… وجود دارد و این مناطق فواید و ارزش زیادی برای شهرستان طارم دارد.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در جنگل‌های شهرستان وحود دارند، افزود: درختان جنگلی در حفظ آب‌های جاری بسیار موثر هستند و با این کار به تامین ذخایر زیرزمینی آبی در شهرستان کمک می‌کنند. همچنین وجود جنگل از فرسایش خاک نیز جلوگیری می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: مناطق جنگلی شهرستان مانند جنگل‌های موجود در مسیر آب‌بر به شفت، آب بر به باکلور، منطقه جیش‌آباد، هزاررود، مسیر شیرین‌سو به سیاب، شیت به ولیدر و… جزو مناطق زیبا و دیدنی شهرستان هستند که می توانند از لحاظ گردشگری نیز برای شهرستان موثر باشند.

احمدی با بیان اینکه درختان ارس جزو درختان ممنوع القطع هستند، ادامه داد: درختان اُرس در منطقه جیش‌آباد شهرستان، جزو میراث فرهنگی کشور ثبت شده‌اند و در بین شهرستان‌های استان، شهرستان طارم بیشترین دخیره‌گاه جنگلی درخت اُرس را دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم، عنوان کرد: یکی از تهدیداتی که برای جنگل‌های شهرستان وجود دارد، تهدید آفت سالانه اُرس واش و آفت درختان بلوط است که به صورت مکانیزه با آن‌ها مبارزه می‌شود و در سال جاری نیز بخش زیادی از مبارزه مکانیزه علیه این آفات در جنگل‌های شهرستان انجام شده‌است و توانسته‌ایم بخشی از آفات را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه قاچاق چوب، درختان جنگلی شهرستان طارم را تهدید نمی‌کند، خاطرنشان کرد: جنگل‌ها علاوه بر زیبایی فواید زیادی نیز برای محیط زیست و حیات وحش شهرستان دارند که امیدواریم خود مردم شهرستان همانند همیشه در حفاظت از جنگل‌های شهرستان و جنگل‌کاری نیز کمک حال منابع طبیعی شهرستان باشند و تا حد امکان از روشن کردن آتش در این مناطق خودداری کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان در قاب دوربین همدلی + عکس
خبر قبلی
میدان ۱۵ خرداد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست