1. اجتماعی
  2. دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در زنجان

کد خبر: 27916

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در زنجان

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی خبر داد و گفت: سهل‌انگاری در حفظ و نگهداری تجهیزات هوشمند و اطلاعات حساب بانکی از مهم‌ترین دلایل برداشت‌های غیرمجاز است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ سرهنگ سید احمد موسوی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های فنی معلوم شد برداشت در قالب خرید اینترنتی است، لذا با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در تحقیقات اولیه متهم منکر بزه ارتکابی می‌شد، ولی با حضور شاکی و ادله‌های موجود متهم به بزه ارتکابی اعتراف و بیان کرد، متهم از دوستان نزدیک شاکی بوده و با سوء‌ استفاده از اعتماد وی و با دستیابی به رمز گوشی هوشمند از اطلاعات کارت‌های بانکی ذخیره شده اقدام به خرید اینترنتی کرده است.

سرهنگ موسوی با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی و سیر مراحل قانونی، به شهروندان توصیه کرد: از ذخیره رمز و اطلاعات حساب بانکی در گوشی همراه هوشمند خودداری کرده و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز گوشی همراه و فعال سازی سرویس پیامک حساب بانکی‌شان اقدام کنند .

رئیس پلیس فتا استان زنجان تاکید کرد: کاربران در حفظ و نگه‌داری اطلاعات کارت بانکی خود کوشا بوده و از قرار دادن کارت بانکی و اطلاعات آن در اختیار دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 در گرگ‌ومیش برجام
خبر قبلی
۱۷۳۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست