دستگیری کلاهبرداران ۳۹ میلیاردی تحت عنوان سامانه “ابلاغ الکترونیک ثنا” در زنجان

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند که با ترفند ارسال پیامک تحت عنوان ابلاغیه الکترونیک قضایی “سامانه ثنا” اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش همدلی زنجان، سرهنگ سید احمد موسوی  با بیان این مطلب، اظهار کرد: برابر مراجعه تعدادی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا، مبنی بر کلاهبرداری از طریق لینک جعلی “سامانه ثنا” موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیان، و بررسی‌های فنی معلوم شد کلاهبرداران با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار، تحت عنوان “سامانه ثنا” قربانیان را ترغیب به کلیک بر لینک جعلی و مشاهده ابلاغیه خود در ازای واریز وجوه اندک کرده و از این طریق به تمامی پیامک‌های کاربران دسترسی پیدا کرده و با دریافت اطلاعات و رمز کارت‌های بانکی آنها، اقدام به فیشینگ و تخلیه حساب قربانیان نمودند.

وی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی تعداد ۵ نفر از اعضای اصلی این باند با گردش مالی ۳۹ میلیارد ریال در یکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی دستگیر و به پلیس فتا زنجان منتقل و جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب استان زنجان معرفی شدند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه متهمین با این شگرد به اطلاعات حساب بیش از ۳۲۸ نفر دسترسی داشتند، افزود: از متهمان دستگیر شده تعداد ۱۰ دستگاه تلفن همراه هوشمند به همراه ۲۰عدد سیم کارت و ۳۰۰ فقره کارت بانکی اجاره‌ای کشف و ضبط گردید.

وی با بیان اینکه پیامک اصلی سامانه ثنا، فاقد لینک بوده و از سرشماره شخصی ارسال نمی‌شود، افزود: شهروندان توجه کنند به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نیست و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری می‌باشد.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
افزایش آمار فوتی‌های سوانح رانندگی در زنجان
خبر قبلی
فیلم: یکی از مدیران دولتی در استان زنجان بازداشت شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست