1. اجتماعی
  2. دوچرخه حاج حسن نعلچگر کجاست؟

کد خبر: 19354

دوچرخه حاج حسن نعلچگر کجاست؟

صبح امروز دوچرخه ای که شهرداری زنجان گفته دوچرخه مرحوم حسن نعلچگر است، در داخل محفظه شیشه ای در کنار تندیس مرحوم نصب شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ طی روزهای گذشته حرف و حدیث های زیادی در خصوص وضعیت این دوچرخه وجود داشت. ابتدا بعد از نبود دوچرخه در بین مردم و کسبه منطقه موضوع دزدیده شدن دوچرخه مطرح و دهان به دهان چرخید و سپس حبیب یگانه، شهردار زنجان با رد این موضوع گفت که دوچرخه نزد شهرداری است.

وی گفت که به دلیل تجمع مردم و آسیب های که به دوچرخه بعضا به دلایل مختلف وارد می شد، مقرر شده در داخل یک محفظه شیشه ای قرار گیرد. حال امروز صبح این موضوع محقق شد اما همچنان در بین مردم ابهاماتی در این خصوص وارد می شود.

یکی از ابهامات این است که این دوچرخه آن دوچرخه اصلی نیست و موضوع دزدیده شدن صحت دارد. هرچند این موضوع را مسئولان شهرداری رد کردند. راست آزمایی مشخصی نیز در این خصوص صورت نگرفته که بتوان قضاوت درستی انجام داد. آنچه حائز اهمیت است اینکه عدم مدیریت مناسب شهرداری نسبت به فضای پیاده راه هر روز مشکلات جدیدی را ایجاد می کند. آنطور که برخی منابع گفتند دوچرخه اصلی نزد وراث مرحوم حسن نعلچگر بوده و دوچرخه فعلی سمبلی از آن دوچرخه اصلی هستند.

وقتی تردد در این فضا بدون ضابطه و قوانین مشخص صورت می گیرد و هرج مرج زیادی در تردد سواره و پیاده به صورت همزمان وجود دارد، مدیریت فضاها و تندیس های موجود در این فضا نیز با دشواری همراه است. بارها در خصوص مدیریت این فضا و ضرورت پرهیز از حضور موتورسواران و خودروهای بیشمار شخصی در این فضا سخن گفته شد اما شهرداری نتوانست این مهم را مدیریت کند!

زنجان مولفه های مهم فرهنگی دارد که می تواند با تکیه بر آن و مدیریت مناسب تبدیل به یک برند مهم در کشور شود، اما هر روز این سرمایه های فرهنگی و اجتماعی در شهر زنجان رو به زوال است. اعضای شورای شهر زنجان نیز به عنوان سیاستگذار مواضع منفعلی دارند. عدم سیاستگذاری درست و بهینه و نداشتن هیچ برنامه مهم در بین اعضای شورا برای تقویت و توسعه هویتی-فرهنگی در شهر زنجان کاملا مشهود است.

وجود حسن نعلچگر به عنوان نمیاد امانتداری می تواند یکی از شاخص های مهم فرهنگی مردم زنجان برای معرفی به مردم کشور و دنیا باشد. اما تاکنون نه تنها تفکر، ایده و برنامه ای در این خصوص سیاستگذاری نشده بلکه با طرح دزدیده شدن دوچرخه مرحوم حیثیت فرهنگی در این شهر نیز از بین رفته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بارش های پراکنده باران و برف در استان زنجان
خبر قبلی
۳ برنامه احتمالی بایدن درمورد ایران
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست