1. اخبار استان
  2. رتبه دوم زنجان در پایین بودن نرخ بیکاری در کشور

کد خبر: 25833

معاون اقتصادی استاندار زنجان خبرداد:

رتبه دوم زنجان در پایین بودن نرخ بیکاری در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با اعلام اینکه این استان در پایین بودن نرخ بیکاری، رتبه دوم را در بین استان ها دارد، گفت: با وجود کاهش ۲.۷ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان در مقایسه با سال گذشته، این استان همچنان در این شاخص بالاتر از نرخ مشارکت اقتصادی کشور با میزان ۴۰.۹ درصد قرار دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ خلیل قاسملو اظهار کرد: به تازگی بحث نظارت و پایش سیستم غذایی و حوزه کالاهای اساسی برعهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و با توجه به گستردگی این بخش و فعالیت کسب و کاری که وجود دارد، وظیفه روسای جهاد کشاورزی بیش از گذشته سنگین تر شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان یک میلیون  و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۲۰ تا ۸۲۵ هزار نفر آن نیروی در سن کار محسوب می شوند، اضافه کرد: در صورت محاسبه نرخ مشارکت ۴۳.۱ درصد حدود ۳۵۵ هزار نفر نیروی فعال استان را شامل می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در صورت تقسیم نیروی فعال بر نیروی شاغل و  بیکار، ۳۳۵ شاغل و سهم بخش کشاورزی در پاییز امسال ۲۵.۳ درصد است، ادامه داد: شاغلان این استان چیزی در حدود ۸۵ هزار  است که امسال بر مبنای وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی کشور پنج هزار و ۸۰۰ نفر شاغل در نظر گرفته که این رقم طی سال آینده در قالب رشد اقتصادی ۸ درصدی کشور و ۸.۷ درصدی استان این تعداد ۱۴ هزار و ۱۷۰ نفر خواهد رسید.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در پاییز امسال ۵.۸ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۳.۱ درصد اعلام شده است، گفت: حدود ۲۱ هزار و ۲۵۰ نفر در زنجان در دوران شیوع ویروس کرونا بیکار شدند و اگر این تعداد را به جمعیت بیکاران استان بیافزاییم، در مجموع تعداد افراد جویای شغل در استان زنجان به حدود ۴۰ هزار نفر می رسد.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی استان برای سال آینده ۸.۷ درصد اعلام شده و این میزان در بخش کشاورزی ۱۰.۹ درصد است، افزود: اگر سهم بخش کشاورزی از سهم استان را در نظر بگیرم حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش تولید امسال بخش می  شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کمیسیون اصل ۹۰
خبر قبلی
کشف ۴۲ راس احشام سرقتی و دستگیری سارق در شهرستان سلطانیه
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست