1. اخبار استان
  2. روستاهای زنجان دارای قابلیت های بالای گردشگری هستند

کد خبر: 1208

روستاهای زنجان دارای قابلیت های بالای گردشگری هستند

روستاهای زنجان دارای قابلیت های بالای گردشگری هستند

جشنواره روستایی طی سال جاری در استان زنجان برگزار می‌شود

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به قابلیت های گردشگری روستاهای استان اشاره کرد و گفت: روستاهای زنجان دارای قابلیت‌های بالای گردشگری هستند.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، جواد رحمتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان، با بیان اینکه در سال جاری برای برگزاری جشنواره روستایی به صورت شهرستانی، استانی و ملی برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: در گام دیگری از توسعه جشنواره ها در استان جشنواره روستایی در چندین سطح برگزار خواهد شد که دو سال برای برگزاری آن طرح ایده، برنامه و تلاش شده است.

وی معرفی زندگی روستایی و تقویت معیشت روستائیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: برگزاری این جشنواره ها می تواند شرایط مساعدی برای تقویت معیشت روستائیان و تولید ارزش افزوده اقتصادی برای آن ها داشته و فرهنگ و زندگی روستایی را برای بازدیدکنندگان معرفی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه خودکفایی زندگی روستائیان مورد تاکید برنامه های دولت قرار دارد، یادآور شد: در راستای تمامی برنامه هایی که برای توسعه مناطق روستایی کشور تدوین و ارائه شده، تلاش می کنیم گردشگرس روستایی را در استان تقویت کرده و ماندگاری مردم را در روستا افزایش و مهاجرت معکوس را محقق کنیم.

وی میانگین جمعیت روستایی استان را بیش از میانگین کشوری برشمرد و تاکید کرد: با توجه به ظرفیت جمعیت روستایی استان و قابلیت‌های اقلیمی، طبیعی و فرهنگی غنی مردم روستایی استان نیازمند معرفی این ظرفیت ها و توسعه آن در ابعاد مختلف هستیم.

رحمتی ظرفیت های جغرافیایی استان زنجان را برای توسعه صنعت گردشگری مناسب برشمرد و گفت: توسعه جشنواره های مختلف در سطح استان برای تبدیل شدن زنجان به مقصد گردشگری موجب تقویت اقتصاد گردشگری استان شده و این مسیر باید ادامه یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر استان اشاره و خاطرنشان کرد: وظیفه این ستاد نظارت و پیگیری وظایف دستگاه های متولی در حوزه گردشگری بوده و دستگاه های مربوطه باید در راستای انجام وظایف ذاتی خود با جدیت عمل کنند.

وی بر ضرورت ارائه تنوع خدمات گردشگری به مسافران ورودی به استان تاکید کرد و افزود: در راستای ارائه خدمات دستگاه های متولی گردشگری استان باید به ارائه با کیفیت و متنوع خدمات به گردشگران توجه شود و جلب رضایت مسافران مورد توجه باشد.

رحمتی به برخی آمارهای تصادف های جاده ای اشاره کرد و یادآور شد: ارائه خدمات متنوع در مسیر حرکتی گردشگران می تواند موجب کاهش آمار تصادفات و رضایت گردشگران شود که دلیل عمده بروز سوانح جاده ای خستگی و خواب آلودگی عنوان می شود.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جشنواره آش ایرانی شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود
خبر قبلی
فراخوان سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های زنجان منتشر شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست