1. اخبار استان
  2. روستای تاریخی وپلکانی قوزلو+عکس

کد خبر: 20704

روستای تاریخی وپلکانی قوزلو+عکس

روستای پلکانی قوزلو انگوران ماهنشان، در دل کوهستان با معماری پلکانی در میان باغ ها و سبزه زارها چشم اندازی بسیار زیبا را به وجود آورده است. آب و هوایی معتدل دارد. رودخانه که از روستا عبور می کند باعث می شود تا هوای این روستا خنک و مرطوب شود.

به گزارش همدلی زنجان؛ گردشگرانی که علاقمند به عکاسی در طبیعت هستند این روستا می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. گیاهان دیگری در نیز در اطراف این روستا وجود دارد که به عنوان تره در غذاهای محلی و برخی به عنوان داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

اکثر مردم این روستا کشاورز و دامپرور هستند. لازم به ذکر می باشد در این روستای بکر ۲ باب اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز جهت اسکان مسافرین وگردشگران وجود دارد.

روستای قوزلو شهرستان ماهنشان جاذبه های گردشگری و قابلیت های فراوانی دارد به گونه ای که در زمینه گردشگری طبعیت نیز یک پتانسیل مهم و تاثیرگذار محسوب می شود که به دلیل ناشناخته ماندن جاذبه های طبیعی ،گردشگری طبیعی این روستا شناخته شده نیست.

طبیعت قوزلو یک طبیعت بکرو زیبایی است و کسانی که دوستدار طبیعت و اهل گردش هستند می طلبد که یک روز را درکنار رودی که از این روستا رد می شود در دل طبیعت و با نگاهی به روستای پلکانی به صفا و آرامش بگذرانند.

قوزولو به دلیل ییلاقی بودن،دارای آب وهوای مناسب گیاهان گوناگون داروی وغیره را در دل کوها و دشت های خود داراست. این روستا یکی از روستاهایی از نوع پلکانی است که درشهرستان ماهنشان بوده وبه علت معرفی نکردن جزء روستاهای پلکانی ناشناخته درایران مانده است ، روستای قوزلو و خورجهان از توابع شهر دندی بخش انگوران است.

روستای قوزلو در ۳۷کیلومتری شهر دندی با ۶۵ خانواده و۲۲۰نفر جمعیت است که شش شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. اکثر مردم این روستاها کشاورز و دامدار هستند و امر معاش خود را از طریق کشاورزی و دامپروری می گذرانند.

روستاهای قوزلو دارای طبیعت بکر و گردشگری است و رودی که از روستا می گذرد زیبایی چندانی به این روستا بخشیده است.

روستای قوزلو یک مناطق ییلاقی و دارای آب وهوای معتدل و مناسب است و از بالاترین پتانسیل گرد‌شگری برخورد‌ار است، اما گمنامی این روستا به واسطه معرفی نشد‌ن، موجب شد‌ه است تا فعالیت‌های متمرکز برای ارتقای شرایط این روستا د‌ر امر گرد‌شگری بسیار کم‌رنگ و کم‌اثر باشد‌. به‌ طوری که این روستا به جز میزبانی گرد‌شگری نامتمرکز حتی جز موارد‌ ناد‌ر مورد‌ بازد‌ید‌ جد‌ی مسئولان قرار نگرفته است.

برای بازدید از روستای قوزلو چندین مسیر وجود دارد که یکی از مناسب ترین آن ها از مرکز استان، مسیر زنجان- نیک پی، زنجان حصار-مشپا است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آخرین ضربه به اصلاحات
خبر قبلی
کشتی گیران زنجانی در مسابقات انتخابی تیم ملی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست