1. اخبار استان
  2. رکوردزنی های تورمی در زنجان ادامه دارد…!

کد خبر: 24107

رکوردزنی های تورمی در زنجان ادامه دارد…!

رکورد زنی های تورمی در استان زنجان به ایستگاه جدیدی رسید و مرکز آمار نرخ تورم آبان ماه سال جاری، تورم نقطه ای و ۱۲ ماهه منتهی به آبان سال جاری  را منتشر کرد که مطابق با آن استان زنجان با نرخ تورم ۵۱.۳ درصد خانوارهای شهری طی ۱۲ ماهه سال جاری رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ نرخ تورم در استان زنجان طی آبان ماه ۳.۷ درصد، تورم نقطه به نقطه ۴۳.۱ درصد و ۱۲ ماهه ۵۰.۷ درصد اعلام شده است. تورم ماهانه بخش خوراکی، آشامیدنی و دخانیات در استان زنحان ۵.۴ درصد، تورم نقطه ای ۵۴.۵ درصد و ۱۲ ماهه ۵۹.۹ درصد برآورد شده است. نرخ تورم همین بخش(خوراکی، آشامیدنی و دخانیات) در شهرهای استان زنجان به ترتیب ۴.۹ درصد، ۵۵.۲ درصد و ۶۱.۲ درصد بوده است.

زنجانی ها برای خرید خوراکی و آشامیدنی در آبان ماه نسبت به آبان سال گذشته ۵۵.۳ درصد بیشتر هزینه کرده اند. همچنین پوشاک و کفش را ۷۰ درصد گران تر خریده اند! هزینه بهداشت و درمان زنجانی هم بیش از ۴۲ درصد افزایش یافته است.

نکته قابل تامل اینکه تورم ۱۲ ماهه خوراکی و آشامیدنی ها در استان زنجان بیش از ۶۰ درصد رشد دارد. پوشاک و کفش بیش از ۸۰ درصد رشد داشته و کارهای تفریحی و فرهنگی بیش از ۶۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.




گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چرا ایرانی ها نمی توانند با هم یک سیستم بنا کنند؟
خبر قبلی
تولد ۱۲۲۷ نوزاد در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست