زمینه نرم‌افزاری اطلاعات مکانی شهرهای استان زنجان فراهم شود

استاندار زنجان استفاده از بستر نرم افزاری SDI را در یکسان سازی اطلاعات مکانی پایه شهرها بسیار مناسب و ضروری دانست و گفت: با ایجاد این بستر مدیران می توانند در یک نگاه، بیشترین و بهترین اطاعات جامع مکان‌محور استان و کشور را دریافت نمایند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ فتح اله حقیقی در نخستین جلسه بررسی و راه اندازی سامانه SDI شهری زنجان، با انتقاد از جزیره‌ای بودن اطلاعات مکان‌محور در دستگاه های اجرایی کشور، اظهار کرد: باید دستگاه های اجرایی مختلف امکان استفاده از داده های مکانی یکدیگر را داشته باشند و بستری برای یکسان سازی این اطلاعات در کشور و استان ها فراهم شود.

وی اتخاذ تصمیمات راهبردی با استفاده از اطلاعات محدود و جزیره‌ای را مشکل‌ساز عنوان کرد و افزود: عدم مبادله اطلاعات مکانی و داده های شهری میان مدیران دستگاه های اجرایی مختلف موجب اتخاذ تصمیمات جزیره‌ای و مشکل‌ساز می شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در زمان مدیریت بحران نیز با در دست داشتن اطلاعات جامع و کامل از وضعیت شهرها در یک بستر می توان پیش بینی های لازم و تصمیمات کاربردی تری اتخاذ کرد.

مقام عالی اجرایی استان تصریح کرد: باید فراهم نمودن بستر همکاری و مبادله اطلاعات مکان‌محور در قالب بستر SDI ملی در تمامی شهرهای استان زنجان با اولویت پیگیری شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه موضوع راه اندازی سامانه ملی SDI بعنوان سامانه داده های مکانی و منطقه ای قریب به ۱۰ سال است که در وزارت کشور مطرح و پیگیری می شود، اظهار کرد: سند توسعه این طرح در وزارت کشور در دست تدوین بود که با اتمام آن، به استان ها ابلاغ خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۲۰ واحد مستقر در شهرک صنعتی اشراق زنجان تحت تملک بانک‌ها قرار دارند
خبر قبلی
آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن کریم در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست