شاخص مناسب میزان مرگ و میر نوزادان روستایی در استان زنجان

 

 

زنجان، رتبه نخست کشور در برنامه‌های اجرایی بیماری‌های سکته حاد مغزی

شاخص مناسب میزان مرگ و میر نوزادان روستایی در استان زنجان

 

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی –درمانی استان زنجان به اقدامات انجام شده حوزه بهداشت و درمان استان برای بیماری های سکته حاد مغزی اشاره کرد و گفت: زنجان، استان برتر در اقدامات اجرایی و برنامه‌های مربوط به بیماری های سکته حاد مغزی شد و توسط وزیر بهداشت مورد تقدیر قرار گرفت.

 

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ پرویز قزلباش در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه دانشگاه علوم پرشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در مدیریت فعلی در حوزه پژوهش رویکرد گذشته را ادامه خواهد داد، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و دانشجویی زمینه فعالیت دانشجویان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی گردشگری سلامت را یکی از بخش ها مهم در حوزه بهداشت و درمان کشور و استان توصیف کرد و افزود: گردشگری سلامت یک ظرفیت مغفول مانده در استان زنجان بوده که باید مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان یکی از قطب های کشوری در این حوزه است، افزود:  در توسعه دانش میان رشته ای، دانشگاه علوم پزشکی زنجان متولی گسترش این رشته ها در کشور انتخاب شده و این دانشگاه مسئولیت ها و تعهدات حوزه منطقه ای خود را در کنار وظایف حوزه استانی دنبال خواهد کرد.

وی به وضعیت مالی در میزان بدهی و مطالبات دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایط مالی فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات داشته و معادل آن نیز بدهی دارد که عمده مطالبات دانشگاه از سوی بیمه ها بوده که در صورت وصول بسیاری از مشکلات این اداره را رفع می‌شود.

قزلباش به اقدامات حوزه بهداشت در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: پرداختن به حاشیه شهرها، پرونده الکترونیک، ارجاع الکترونیک، خطرسنجی بیماری‌ها و خدمات دندانپزشکی در روستاها از جمله اقدامات شاخص این حوزه بوده که خدمات دندانپزشکی روستاها برای افراد زیر ۱۴ سال کاملا رایگان انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یکی از اقدمات مورد تاکید و توجه دولت را پرداختن به بیماری های قلبی-عروقی و توجه به بیماری های سکته حاد مغزی برشمرد و تاکید کرد: در بخش برنامه ها و اقدامات اجرایی برای بیماری های سکته حادد مغزی موفق به کاهش محسوس میزا مرگ و میرهای ناشی از این بیماری شده ایم و توسط مقام عالی وزارت تقدیر شده ایم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیریه ها در حوزه بهداشت و درمان استان، تاکید کرد: در حوزه خیریه‌ها دو رویکرد مورد توجه بوده که یکی از این رویکردها شفافیت امور مالی برای جلب مشارکت‌های مردمی است.

قزلباش  با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه برای اجرای ۲۲۶ طرح و پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان اشاره و خاطرنشان کرد: این تقاهم نامه مهم در دولت یازدهم انجام شده و بخش مهمی از پروژه ها افتتاح شده و بخشی دیگر متناسب با شرایط اعتباری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان اقدامات مهمی در طی سال های گذشته انجام شده است، افزود:  کلینیک تخصصی شفیعیه  از اقدامات مهم دولت در شهر زنجان بوده که سایر کلینیک ها نیز در شهرستان های استان در دست اقدام هستند.

وی در خصوص طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: هر طرحی دارای معایب و نقاط قوتی است که باید برای اصلاح مشکلا ت و برطرف کردن نقاط ضعف آن تلاش و خدمات مناسب به عموم مردم ارائه شود.

 

 

 

شاخص مناسب میزان مرگ و میر نوزادان روستایی در استان زنجان

محمدرضا صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود، اظهار کرد: چهار شهر سلطانیه، طارم، ماهنشان و ایجرود شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در استان زنجان هستند در شرایط فعلی ۴۷۵ هزار نفر زیر پوشش طرح تحول سلامت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته پزشک به تعداد کافی در مناطق روستایی استان وجود نداشت، افزود: در سال های اخیر با توجه جدی دولت به مناطق روستایی شاهد پو.شش کامل پزشکی و خدمات درمانی در مناطفق روستایی استان هستیم و ۴۵ مرکز نمونه گیری خون بدون مراجعه روستائیان به مرکز آزمایشی خدمات کاملی را ارائه می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به شرایط شاخص مرگ و میر نوزدان در مناطق روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: مطابق برآورد آمار سال ۹۵ مشخص شده که از هر هزار تولد نوزاد ۷.۲۲ نوزاد زیر یک ماه در استان فوت شده که این شرایط برای کشور ۹  در هزار بوده است. همچنین برای مرگ و میر نوزادان در زیر یک سال استان ۱۱ در هزار و کشور ۱۵ در هزار است.

وی از غربالگری سه سرطان شایع در سطح استان خبر داد و گفت: سرطان معده، سرطان پستان و دهانه رحم در سطح استان مورد غربالگری قرار می گیرد و پرونده سلامت در سطح استان نیز با پوشش مناسبی محقق شده است.

 

 

 

۱۵۰ پروژه روستایی در سال جاری آغاز و به اتمام رسید

محمدرضا مهراسبی،  معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در این نشست با بیان اینکه برای پروژه های تعریف شده طی تفاهم نامه سه جانبه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود، اظهار کرد: ۱۵۰ پروژه روستایی در سال جاری آغاز و به اتمام رسیده و میزان اعتبارات ۲۲۶ پروژه تفاهم نامه سه جانبه نیز در قیاس با اعتبارات عمرانی کل استان رقم قابل توجهی است.

وی بودجه سال آتی دولت را بودجه انقباضی توصیف کرد و گفت: متناسب با شرایط اعتبارات عمرانی استان شاهد کاهش ۵۰ درصدی اعتبارات متناسب در حوزه عمرانی دانشگاه نیز خواهیم بود که با این شرایط همچون سال سال جاری عملیات اجرایی پروژه ها با سرعت بالا نخواهد بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
قیمت پایه تخم مرغ زنجان در استان‌های مبداء تعیین می‌شود
خبر قبلی
«هادی احمدنیا»، سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست