1. اجتماعی
  2. زنجان از محورهای مهم در حوزه جاده ابریشم است

کد خبر: 874

زنجان از محورهای مهم در حوزه جاده ابریشم است

زنجان از محورهای مهم در حوزه جاده ابریشم است

 

شهردار زنجان به نقش تاریخی زنجان در حوزه جاده ابریشم اشاره کرد و گفت: زنجان از محورهای مهم در حوزه جاده ابریشم است.

 

 

به گزارش همدلی زنجان؛ حبیب ملائی یگانه در آئین افتتاحیه سومین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم، با بیان اینکه جاده ابریشم نقش تاریخی مهم در مبادلات تجاری و فرهنگی داشته است، اظهار کرد: احیای این نقش تاریخی و برگزاری جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان یک محرک مهم در این راستا می تواند باشد.

وی با بیان اینکه سازمان همکاری های اقتصادی اکو سازمانی با فرهنگ و منافع مشترک منطقه ای برای اعضای عضو است، افزود: اعضای این سازمان برای توسعه ظرفیت های گردشگری ظرفیت های زیادی دارند و در این راستا شهر زنجان در موقعیت مناسبی برای پیوند دهنده فرهنگی آن نقش مهمی ایفا می کند.

شهردار زنجان هنر آشپزی و صنعت غذا را یکی از بخش های مهم در صنعت گردشگری عنوان کرد و یادآور شد: کشور ایران به عنوان یکی از کشورهای غنی در ظرفیت های فرهنگی و گردشکری مطرح بوده زنجان نیز دارای داشته های فرهنگی مناسب در این راستا است.

وی احیای آئین های سنتی و هنرهای اقوام ایرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هنر آشپزی و فرهنگ آن در کشور غنی بوده و احیای این هنر با نزدیکی بین کشورها می تواند موثر باشد.

یگانه زنجان را یکی از محورهای شاهراه اقتصادی جاده ابریشم برشمرد و تاکید کرد: زنجان همواره در این حلقه ارتباطی نقش مهم خود را ایفا کرده است.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه امروز شهر زنجان به خاطر داشتن فرهنگ و دانش غنی به خود افتخار می‎کند، ادامه داد: سومین جشنواره بین‎المللی غذای اکو- جاده ابریشم با هدف احیای آئین‎های سنتی و معرفی هنر آشپزی برگزار می‎شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سالانه ۷۷ سانتی متر مربع آب‌های زیرزمینی استان افت پیدا می‌کند
خبر قبلی
زنجان می تواند نقطه اتصال فرهنگ جوامع حوزه اکو-جاده ابریشم باشد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست