1. اخبار استان
  2. زنجان سهم زیادی در سرانه تولید کتاب کشور ندارد

کد خبر: 5984

زنجان سهم زیادی در سرانه تولید کتاب کشور ندارد

زنجان سهم زیادی در سرانه تولید کتاب کشور ندارد

 

 

 

 

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سهم استان زنجان در سرانه تولید کتاب کشور، گفت: زنجان سهم زیادی در سرانه تولید کتاب کشور ندارد و امیدواریم با کمک مسئولان استانی شاهد رونق بیشتری در این بخش باشیم.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمد سلگی در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب‌ زنجان و نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان، با بیان اینکه ۱۸۰ عنوان کتاب توسط تعداد اندکی ناشر در استان زنجان تولید شده است، اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده و کشورمان در خاورمیانه در حوزه تولید کتاب بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته سهم توسعه کتاب فروشی‌ها فقط در اختیار شهرستان‌‌ها قرار داده شده است، افزود: این امر نیز در راستای ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی در شهرستان‌ها صورت گرفته چون خود استان تهران چنین تسهیلاتی را نداشت.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل کارگروهی مرتبط با تامین کاغذ با نرخ مناسب برای ناشران خبر داد و یادآور شد: قطعا کسب و کار کتاب مشکلات خاص خود را دارد و برگشت دیرهنگام هزینه‌ها و سختی کار موجب شده است که وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به ناشران تلاش کند‌.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تقاطع گلشهر زنجان ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
خبر قبلی
دلار تا کجا پایین می‌آید؟ ‌
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست