1. اخبار استان
  2. زنجان شهر پیشرو در تولیدات صنایع دستی فلزی کشور

کد خبر: 9981

زنجان شهر پیشرو در تولیدات صنایع دستی فلزی کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: زنجان با سه رشته مسگری، چاقوسازی و ملیله سازی شهر پیشرو در زمینه تولیدات صنایع دستی فلزی در کشور است و رتبه اول تولیدات صنایع دستی فلزی را دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ یحیی رحمتی، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه زنجان با بیان این مطلب، اظهار کرد: مس، ملیله و چاقوسازی جز شناسنامه هنری شهر زنجان شناخته می شوند.

او ادامه داد: هم اکنون ۱۶۰۰ نفر در حوزه صنعت مسگری در استان زنجان مشغول بکارند ، اما در زمینه چاقو سازی ما برآنیم تا بتوانیم این محصول نامدار و با کیفیت ایرانی را در سبد محصولات مصرفی خانواده های ایرانی قرار دهیم تا انطور که باید و شاید جایگاه خود را بیابد.

این مسئول با تاکید بر تلاش بر ثبت زنجان بعنوان شهر جهانی ملیله بیان کرد: در سال گذشته زنجان بعنوان شهر ملی ملیله ثبت شد و ما تا اواسط تیرماه سالجاری پرونده ثبت جهانی را به شورای جهانی صنایع دستی ارسال خواهیم کرد تاب ا ثبت این شهر بعنوان شهر جهانی ملیله علاوه بر ثبت مالکیت معنوی این رشته به نام زنجان، بتوانیم از برند زنجان بعنوان شهر جهانی ملیله نیز برای حضور در بازارخای منطقه و جهانی بهره مند شویم.

سخنران روز گذشته نماز جمعه زنجان هنرمندان صنایع دستی را تاریخ نگار دانست و عنوان کرد: هنرمندان صنایع دستی تاریخ نگاران این مرز و بومند چراکه اشیاء به دست آمده در هر منطقه می توان به عمق فرهنگ ، تاریخ و تمدن آن منطقه پی برد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مداخلات پیچیده دولتی در بازار مسکن ایران
خبر قبلی
اینجا زنجان است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست