1. اخبار استان
  2. زنجان کمترین شیوع فشارخون را نسبت به کشور دارد

کد خبر: 9837

زنجان کمترین شیوع فشارخون را نسبت به کشور دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به وضعیت شیوع فشار خون در کشور، گفت: زنجان کمترین شیوع فشارخون را نسبت به کشور دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ پرویز قزلباش ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی، به بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور اشاره و اظهار کرد: ۱۶ میلیون نفر در ایران درگیر بیماری فشارخون هستند که نیمی از این افراد از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی  با اشاره به وضعیت استان و کشور در شیوع فشار خون، افزود: در کشور شیوع فشارخون در بین مردان ۲۰ درصد و خانم‌ها ۲۴ درصد و در زنجان شیوع فشارخون در بین آقایان ۱۶.۲ درصد و بانوان ۲۰.۱ درصد گزارش‌شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شیوع فشارخون در نقاط شهری استان زنجان ۱۹ درصد است، یادآور شد: شیوع فشار خون در روستاها ۱۶ درصد بوده است. شیوع فشار خون در استان نسبت به ۲۶ سال گذشته رشد داشته است.

وی نمک را مهم ترین عامل تغذیه ای در بروز فشار خون عنوان کرد و گفت: میزان مصرف نمک در استان زنجان ۱۱ گرم در روز است. این میزان در کشور به طور متوسط ۱۰ گرم در روز است. تغییر سبک زندگی و تغذیه درست باعث کاهش بیماری فشارخون می شود.

قزلباش با بیان اینکه  فشارخون عامل مهم بروز سکته‌های مغزی و قلبی بوده است، خاطرنشان کرد: در این میان مصرف بی‌رویه نمک و کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب علت بروز این بیماری است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مستند دست‌های کوچک در زنجان رونمایی شد
خبر قبلی
خبرنگاران زنجانی به کمپین پیشگیری از فشار خون در استان زنجان پیوستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست