1. اخبار استان
  2. زنجان کمترین نرخ بیکاری در کشور را دارد

کد خبر: 28434

زنجان کمترین نرخ بیکاری در کشور را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان از پایین بودن نرخ بیکاری در استان زنجان نسبت به دیگر استان‌های کشور خبر داد.

به‌ گزارش همدلی‌زنجان؛  خلیل قاسملو  اظهار کرد: بر اساس نتایج منتشر شده استان زنجان درباره نرخ اشتغال کشور در فصل تابستان، زنجان با ۵.۵ درصد کمترین نرخ بیکاری و استان هرمزگان با ۲۲.۶ درصد بیشترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور داشته است در حالی که نرخ بیکاری استان در تابستان سال گذشته ۶.۵ درصد بوده است.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در این بازه زمانی بیشترین نرخ مشارکت نیروی کار درفعالیت‌های اقتصادی با ۴۹.۴ درصد متعلق به استان زنجان بوده است،اضافه کرد: همچنین کمترین نرخ مشارکت با ۳۲.۵ درصد متعلق به استان ایلام است.

وی افزود: بر اساس همین آمار نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان در تابستان سال ۱۴۰۰ معادل ۴۶.۷ درصد بوده که ۳.۷ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.
قاسملو با اشاره به اینکع نسبت اشتغال استان زنجان که درصد شاغلان افراد ۱۵ سال و بیشتر را نشان می‎دهد با ۴۶.۶ درصد دارای جایگاه اول در کشور است، افزود: این نسبت در تابستان ۱۴۰۰  معادل ۴۳.۷ درصد بوده است.
معاون اقتصادی استاندار زنجان ادامه داد: براین اساس پیش‌بینی می‌شود تعداد شاغلان استان زنجان در تابستان سال جاری ۳۸۴ هزار و ۵۰۰  نفر باشد که  نسبت به تابستان سال قبل حدود ۲۶ هزار نفر و نسبت به فصل بهار امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش را نشان می‌دهد.
وی گفت: طبق نتایج به دست آمده بر اساس تفاوت نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال جمعیت بیکاران استان در تابستان سال جاری ۲۳۱۰۰ نفر پیش‌بینی می‌شود.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تلاش مضاعف برای جلب رضایت مردم
خبر قبلی
فیلم: پیشرفت فیزیکی سبزه میدان وضعیت مناسبی دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست