1. اجتماعی
  2. زنده‌گیری ۱۲۶ حلقه مار در زنجان طی ۶ ماه

کد خبر: 23295

زنده‌گیری ۱۲۶ حلقه مار در زنجان طی ۶ ماه

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: نیمه نخست امسال تعداد ۱۲۶ حلقه انواع مار از سوی آتشنشانان شهر زنجان زنده‌گیری و در طبیعت رهاسازی شدند.

حسن غفاری، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بالا رفتن میزان دمای هوا باعث می شود تا این خزنده سمی و خطرناک به طرق مختلف ازجمله رخنه بر قسمت موتور خودروهای گردشگران طبیعت به درون شهر و همچنین منازل مسکونی شهروندان انتقال یافته و موجب ترس و وحشت آنان می شوند.

وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده در مجموع ۱۶۸ فقره انواع جانور موذی و غیر موذی شامل گربه، سگ، پرنده، مار و عقرب توسط ماموران آتش نشانی زنجان زنده گیری و رهاسازی شدند که ۱۲۶ مورد آن مار بود.

غفاری، تصریح کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده حیوانات موذی و خطرناک همچون مار با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس برقرار کنند تا ماموران آتشنشانی نسبت به زنده گیری و رهاسازی آنان در دامان طبیعت، وارد عمل شوند.

وی، تاکید کرد: همه ساله با شروع فصل بهار و بیرون آمدن مار از لانه های خود، مشاهده این جانور در سطح شهر نیز افزایش می‌یابد که عمده دلیل انتقال آنها به درون شهرها نیز رفتن افراد با خودرو به طبیعت و تفرجگاه ها و جاخوش کردن آنها در قسمت موتور است که بیشتر نیز از این طریق وارد منازل مسکونی می شوند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
انتخاب واکسن‌های “آسترازنکا” و “پاستوکووک” برای دُز سوم کادر درمان
خبر قبلی
هوای زنجان سرد می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست