سرانه جنگل کاری در استان زنجان پایین تر از میانگین کشوری است

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به وضعیت جنگل کاری در استان زنجان، گفت: سرانه جنگل کاری در استان زنجان پایین تر از میانگین کشوری است.

به گزارش همدلی‌زنجان، خلیل آقاجانلو ظهر چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از نهالستان کوشکن با بیان اینکه نهالستان کوشکن به مرکز تولید «اُرس» شمال‌غرب تبدیل می‌شود، اظهار کرد: آینده ترسیمی برای نهالستان کوشن تبدیل شدن به یک بانک ژنتیکی است.

وی در پاسخ به سوال همدلی‌زنجان در خصوص تهدیدات ایجاد شده در «گرده داغ« زنجان، افزود: جاده ایجاد شده در این کوه با نظر کمیته فنی بوده و قطعا ملاحظات کارشناسی در این خصوص لحاظ شده است. در صورت امکان می توانیم جزئیات تصمیمات این کمیته را منتشر کنیم.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه مناطقی که در داخل محدوده شهر باشد به دستگاه های متولی همچون شهرداری واگذار می شود، خاطرنشان کرد: متناسب با کاربری های ایجاد شده در گرده داغ تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

وی منابع طبیعی و محیط زیست را ثروت های مهم هر جامعه ای برشمرد و تاکید کرد:باید فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی و همچنین کمک برای توسعه فضای سبز و درختکاری در بین عموم مردم تقویت شود.

آقاجانلو با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ درخت‌کاری و نیز افزایش سرانه سبز به‌عنوان مهم‌ترین اهداف تعیین شده در راستای راه‌اندازی نهالستان  کوشکن بوده است، افزود: نهالستان کوشکن دارای ۴۹ هکتار وسعت بوده و در ۲۷ قطعه احداث شده است. سالانه در حدود یک میلیون اصله نهال در نهالستان کوشکن تولید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف راه‌ندازی نهالستان کوشکن تولید صنوبر است، گفت: پارسال ۱۰۰ هزار اصله و امسال نیز مقرر شده است به همین میزان صنور به صورت رایگان در اختیار کشاورزان استان قرار گیرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شیفته و تشنه «جیب»
خبر قبلی
عدم مرگ و میر در مسوولان!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست