1. اخبار استان
  2. سودسازی قابل توجه شرکت کالسیمین

کد خبر: 27740

سودسازی قابل توجه شرکت کالسیمین

شرکت کالسیمین یکی از شرکت های بزرگ حوزه معدنی کشور در استان زنجان بوده که بیش از ۵۷ سال در زمینه استخراج و بهره ‌برداری از معادن فعال است. فعالیت اصلی کالسیمین، استخراج روی و سرب از معدن انگوران و تولید و فروش فرآورده‌های آن است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛  این شرکت با نماد “فاسمین” در بورس تهران فعالیت دارد و سهام آن خرید و فروش می شود. سهام آن نیز در سال ۸۰ در بورس عرضه شد. شرکت کالسیمین در چند سال گذشته عملکرد خوبی در زمینه سودسازی داشته و در پایان پاییز سال ۱۴۰۰، سود خالص یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی را شناسایی کرده است.

فاسمین صورت‌های مالی تلفیقی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ (حسابرسی نشده) را منتشر و اعلام کرد؛ شرکت کالسیمین در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۳,۷۵۴ ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷% افزایش داشته است. فاسمین با سرمایه ثبت شده ۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۲۲,۵۲۳,۲۵۰ میلیون ریال سود محقق کرده است.

شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۲۲,۰۹۳,۴۰۴ میلیون ریال زیان شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵% افت داشته است.

کالسیمین، بزرگترین و مهم‌ترین شرکت تابعه هلدینگ توسعه معادن روی ایران است. از سوی دیگر، کالسیمین سهامدار اصلی شرکت‌های مجتمع ذوب و احیا روی قشم، تولید روی بندرعباس، اسیدسازان زنجان، صنعت روی زنگان و کاتالیست پارسیان است.

یکی از مزیت‌های شرکت کالسیمین، فعالیت این شرکت در زمینه اکتشاف، در کنار تولید و فروش محصولات است که سبب شده تا کالسیمین برای تامین مواد اولیه خودکفا باشد. این شرکت در زمینه تولید نیز محصولاتی را از جمله شمش و کنسانتره روی و مس را تولید کرده و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رساند.

شرکت توسعه معادن روی ایران، ۵۷.۵درصد از سهام فاسمین را در اختیار دارد و سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شود. به علاوه، حدود ۳۴.۸درصد از سهام شرکت کالسیمین، در دست سهامداران خرد و زیر یک درصد است. گراف زیر، سهامداران کالسیمین را به همراه درصد مالکیت آنها نمایش می‌دهد.

شرکت کالسیمین در چند سال گذشته عملکرد خوبی در زمینه سودسازی داشته و هر سال موفق شده تا روند صعودی سودسازی خود را حفظ کند. در سال ۹۹ نیز کالسیمین سود خالص هزار و ۲۱۰میلیارد تومانی را رقم زد که در مقایسه با سال ۹۸، ۱۵۵درصد افزایش یافته است. به این ترتیب سود هر سهم این شرکت در سال ۹۹ به حدود ۲۰۰تومان رسید.

روند خوب کالسیمین در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه یافت. سود خالص این شرکت تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۰، از کل سال ۹۹ پیشی گرفت و به هزار و ۲۲۰میلیارد تومان رسید. سهامداران این شرکت امیدوارند که این روند صعودی در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه پیدا کند.

در گراف زیر، سود خالص و عملیاتی، به همراه سود هر سهم کالسیمین از ابتدای سال ۹۵ تا پایان پاییز ۱۴۰۰ نمایش داده شده است.

 

شرکت کالسیمین در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۹، افزایش ۱۵۶ درصدی در سود هر سهم و سود خالص و افزایش ۱۷۲ درصدی در سود عملیاتی داشته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اینفوگرافی؛ چرا استارتاپ ها شکست می خورند؟ / تفاوت استارتاپ با کسب و کار سنتی
خبر قبلی
کشف ۳ ظرف سفالی هزاره اول قبل از میلاد در روستای انذر طارم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست